undefined function

Tags:    php

Hej

Jeg har problemer med flg. function:
imagecreatetruecolor(x,x).

Det siger 'undefined function'.

Jeg har slået extension 'extension=php_gd2.dll' til, men det er åbenbart ikke nok...

Help me!!!

/Daniel
www.theemann.dk

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvor ligger din php.ini-fil? flyt den hen et sted hvor den må ligge eller ændr på de variabler hvor den søger efter den.

Aflæs adressen til php.ini i phpinfo() og se om det er den samme som filens placering.

[Redigeret d. 28/04-05 09:46:08 af Jesper Kristensen]

Forkert stavemåde, for mange parametre, for få parametre .. der kan være mange fejl kilder.

Forkert stavemåde, for mange parametre, for få parametre .. der kan være mange fejl kilder.

Det virker nærmere som om den ikke er installeret, da min editor ikke kan finde funktionen...

/Daniel
www.theemann.dk

Husket at genstarte apache?
Brokkede apache sig da du startede den?
Kan php finde php.ini-filen?
Har du prøvet at lave en phpinfo() side for at se om gdlib er loaded?

[Redigeret d. 27/04-05 20:48:26 af Jesper Kristensen]

Husket at genstarte apache?
Brokkede apache sig da du startede den?
Kan php finde php.ini-filen?
Har du prøvet at lave en phpinfo() side for at se om gdlib er loaded?

[Redigeret d. 27/04-05 20:48:26 af Jesper Kristensen]

Den er blevet restartet phpinfo viser ingen gdlib...

/Daniel
www.theemann.dk

prøv at finde noget andet at ændre i php.ini, og se om det gør en forskel. Det kan fx være at sætte den til at udskrive E_NOTICE eller kun at tillade <?php

prøv at finde noget andet at ændre i php.ini, og se om det gør en forskel. Det kan fx være at sætte den til at udskrive E_NOTICE eller kun at tillade <?php

Det er som om det ikke slår igennem, jeg har også problemer med, at den klager over sendmail_from skal sættes, selvom det er gjort.

/Daniel
www.theemann.dk

hvor ligger din php.ini-fil? flyt den hen et sted hvor den må ligge eller ændr på de variabler hvor den søger efter den.

Aflæs adressen til php.ini i phpinfo() og se om det er den samme som filens placering.

[Redigeret d. 28/04-05 09:46:08 af Jesper Kristensen]

Det er det ikke, hvordan ændrer jeg den?

/Daniel
www.theemann.dk

t