udregne alder fra inputs

Tags:    php

hejsa...

har et lille spørgsmål:

mange steder kan man angive sin fødselsdag med noget allá

Fold kodeboks ind/udKode 

men hvordan udregner man LIGE en alder ud fra dette, og skal det smides i EN kolonne i databasen, eller i 3 kolonner...

fandt ud af at man kan nøjes med at angive årstallet, og så udregne alder på den måde (årstal_nu - årstal_dengang), men så skifter alderen jo først til nytår - og det er jo ikke meningen ;)

Daniel Grau

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har denne funktion som udregner alder udfra timestamp. Funktionen dur dig ikke hvis du skal regne alder ud på en som er født før 1. januar 1970 da der bliver brugt UNIX timestamp. Jeg ved ikke om du så stadig kan bruge det, men ihvertfald smider jeg den:

Fold kodeboks ind/udKode 

Et UNIX timestamp kan du få med funktionen mktime(), kig her: http://dk2.php.net/mktime

--
Ronni Egeriis

Jeg har denne funktion som udregner alder udfra timestamp. Funktionen dur dig ikke hvis du skal regne alder ud på en som er født før 1. januar 1970 da der bliver brugt UNIX timestamp. Jeg ved ikke om du så stadig kan bruge det, men ihvertfald smider jeg den:

Fold kodeboks ind/udKode 

Et UNIX timestamp kan du få med funktionen mktime(), kig her: http://dk2.php.net/mktime

og hvad hvis folk er født før 1 jan 1970... så kan man jo max være 35...

og hvordan ser $birth ud?? som skrevet, så vælger jo folk deres alder via select bokse... forstod ikke det omkring mktime()...

$birth skal være UNIX timestamp, og det kan du lave med mktime(). Jeg skal selv have lavet funktionen bedre, kan måske klare det i dag, så smider jeg den lige her også med mindre du kan bruge den jeg har smidt allerede.

--
Ronni Egeriis

$birth skal være UNIX timestamp, og det kan du lave med mktime(). Jeg skal selv have lavet funktionen bedre, kan måske klare det i dag, så smider jeg den lige her også med mindre du kan bruge den jeg har smidt allerede.

Hvis du har lavet den nye funktion må du da meget gerne smide den her... :)

t