Den 22-04-05 13:41 skrev Philip Dahlstrøm følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Jeg har et problem med det forum jeg er i gang med at udvikle.
Forumet skal have mulighed for at vise trådvisning, ligesom her:
www.fiskah.net/forumvisning.gif
Derfor har jeg lavet følgende kode til dette. Koden virker fint, men billederne er ikke med (altså de billeder med streger), da jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal gøre det.
Hvordan gøres dette?
Koden er som følger:
<?
require("sys/init.php");
function indryk ($level) {
for ($i=0; $i<=$level; $i++) {
$return .= " ";
}
return $return;
}
function postreplies($replyID, $level, $thread=0) {
global $db;
$sql = "SELECT f_replies.id, f_replies.body, f_replies.time, brugere.brugernavn, f_replies.user FROM f_replies, brugere WHERE f_replies.user = brugere.id AND f_replies.parent = '$replyID' AND f_replies.thread_id = $thread ORDER by time ASC";
$data = $db->query($sql);
if (mysql_num_rows($data)) {
while ($row = mysql_fetch_array($data)) {
echo indryk($level).$img."
".$row[brugernavn]." ".substr($row[body], 0, 50)."";
$newlevel = $level+1;
postreplies($row[id], $newlevel, $thread);
}
}
}
$row = mysql_fetch_array($db->query("SELECT f_threads.id, f_threads.title, brugere.brugernavn FROM f_threads, brugere WHERE brugere.id=f_threads.user AND f_threads.id='".$func->dbsecure($_GET[id])."'"));
echo "
".$row[brugernavn]." ".$row[title]."";
postreplies(0, 0, $row[id]);
?>
-----------------------------------------------------------------------------
Lige et hurtigt indskyd jeg ville prøve af hvis jeg sku lave sådan noget. Ville være noget med at tjekke om nogen af trådene hørte samn' og hvis de gjorde så sætte det billed ind og sådan.
Fx hvis en oprettede en tråd. havde det et id nr. Så når folk skrev kommentare til ku der ligges noget i retning af: trådid ind i databasen, hvor så man ved hvor den høre til. Også er det så med if du tjekker om de høre sammen og hvis de gør sætter du sådan streg og de ind.
Håber du ka bruge det. Det blev en smule indviklet med forklaringen til sidst, men håber det går
Brihhzel
Christoffer@raiser.dk
[Redigeret d. 22/04-05 17:37:39 af Christoffer]