Alfabetisk rækkefølge i mysql_queue

Tags:    php

Jeg har en database med en tabel, hvori jeg henter informationer ud fra med en søgefunktion.

Inde i min tabel er der tildelt et nummer til hver af tingen og nogle andre værdier. Mit problem er når jeg søger og får mange resultater så giver den mig en rækkefølge af, hvornår jeg har lagt værdier ind i databasen.
Den skulle gerne sortere den efter navn i stedet, da det ellers bliver uoverskueligt.
Det er ikke muligt at indtaste dem i alfabetisk rækkefølge da der ind i mellem bliver indtastet nye værdier.

Hvordan får jeg mine resultater fra søgefunktionen til at stå i alfabetisk rækkefølge?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ved at tilføje "ORDER BY navn"

eller "ORDER BY navn DESC" for at få dem i modsat rækkefølge

[Redigeret d. 21/04-05 22:36:48 af Jesper Kristensen]

Tak for svaret.
Undskyld, hvis jeg er lidt tungnem, men jge kan ikek lige umiddelbart hitte ud af det :)

Hvor skal denne værdi helt præcis sættes ind?

Jeg har min kommando, hvor jeg connecter til databasen, men her sætter jeg den naturligvis ikke ind.

Så har jeg:

if($_POST[query]) efterfulgt af $sql = mysql_query("SELECT - med alle mine select værdier

Og derefter:
if(mysql_num_rows($sql)>= 1)

herefter har jeg en while kommando og til sidst nogle echo'er.

Til sidst i din SELECT SQL!
fx:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen
Jan S.

Tak for svaret.
Undskyld, hvis jeg er lidt tungnem, men jge kan ikek lige umiddelbart hitte ud af det :)

Hvor skal denne værdi helt præcis sættes ind?

Jeg har min kommando, hvor jeg connecter til databasen, men her sætter jeg den naturligvis ikke ind.

Så har jeg:

if($_POST[query]) efterfulgt af $sql = mysql_query("SELECT - med alle mine select værdier

Og derefter:
if(mysql_num_rows($sql)>= 1)

herefter har jeg en while kommando og til sidst nogle echo'er.

Mange tak til jer begge :-)

Det løste mit problem

t