Formularer og PHP - lidt fif...

Tags:    php

Hejsa

Jeg har de sidste par dage rodet lidt rundt i, at få nogle formular ting til at gå i hak med noget PHP.

Det er jo ikke noget problem at få en form udfyldt, og så få sendt det indtastede ned i en php fil, der kan bearbejde / indsætte i en database.

MEN: Hvis man nu gerne vil have det hele til at ske i én fil, hvordan skal det så udtænkes?

Jeg har set flere eksempler, hvor PHP koden kommer først i dokumentet, og så fomularen til sidst. Men er dette måden at gøre det på? Når jeg har prøvet har det ikke helt været med det ønskede restultat i hvert fald. (noget tekst der skulle vises EFTER submit dukker op før indtastning, etc...)

Håber på lidt gode fif :-)

Mvh
Gunnar

Hejsa

Jeg har de sidste par dage rodet lidt rundt i, at få nogle formular ting til at gå i hak med noget PHP.

Det er jo ikke noget problem at få en form udfyldt, og så få sendt det indtastede ned i en php fil, der kan bearbejde / indsætte i en database.

MEN: Hvis man nu gerne vil have det hele til at ske i én fil, hvordan skal det så udtænkes?

Jeg har set flere eksempler, hvor PHP koden kommer først i dokumentet, og så fomularen til sidst. Men er dette måden at gøre det på? Når jeg har prøvet har det ikke helt været med det ønskede restultat i hvert fald. (noget tekst der skulle vises EFTER submit dukker op før indtastning, etc...)

Mvh
Gunnar

Hvis jeg skal have det hele til at ske i den fil, plejer jeg at bruge en <input type="hidden">

Så jeg f.eks. laver:

<input type="hidden" name="do" value="send">

Og så checker du med PHP om $_POST['do'] eller $_GET['do'] er lig med validate eller hvad du nu har sat den til.

//Emilbp

Den 21-04-05 21:38 skrev Gunnar Kristiansen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Hejsa

Mvh
Gunnar
-----------------------------------------------------------------------------

Er ikke helt sikker på om jeg forstår dit spørgsmål, men prøv med det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Denne her kode viser formen. Og først når du har trykket på submit, aktivere den php koden. Det den gør er at tjekke om submit knappen med navnet submit er blevet trykket på..
Håber det kan bruges

Brihhzel
Christoffer@raiser.dk

Ja det lyder meget logisk... undrer mig så bare over at mange tutorials og eksempler har formularen til sidste i koden..

Tak for hjælpen.

Mvh
Gunnar

t