Et godt råd...

Tags:    php

Hej

Jeg sidder og nørkler med nogle HTML formularer, samt noget PHP styring af dette. Slut produktet skulle blive et meget simpelt interface til: insert, update og delete i en MySql database.

Jeg har en rulle-bar vælger (<option>;) til at vælge enten at Oprette ny, Redigere eller slette.

Sådan her:
Selector 1: Vælg mellem Opret ny, Rediger og Slet
- Hvis valg 1 (ny), gå direkte til formularen.

Selector 2: Hent alle navne i databasen, og læg dem i en liste (i denne selector)

- Ud fra navnevalget i selector 2 udfyldes samme formular med indholdet fra databasen.

Det enkelte ting er der ikke de store bøvl med, men selve sammensætningen af disse ting kan jeg ikke helt gennemskue.

Skal der peges til forskellige sider, eller er det praktisk muligt at lave det hele på én side?

Håber på lidt fif!

KH
Gunnar

Der en del muligheder.

1. Du fylder selector 2 og ligger en select this user knap til der så submitter den valgt user, i php koden checker du så om feltet har en værdi forskellig fra default(tom), og hvis ja ud fylder fomularen med den valgtes bruger information, du tester selvfølglig også samtidig om selector et er sat til rediger/slet.

2. Du laver et javascript der i onchange af selector 1 enabler/disabler selector 2, og i onchange af selector 2, querer serveren med den valgte bruger i selector 2, og udfylder formularen med brugerens information.

fordelen ved den sidste er at din side ikke reloader fuldkomment. ulempen er at det overhovedet ikke vil virke i browsere uden javascript, og kan tænkes ikke at virke i ældre browsere.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

t