Simpelt hen umuligt at finde den fejl!

Tags:    c++

Davs

Jeg er igang med et større projekt. Det er SDL baseret. Men jeg har en alvorlig fejl. Kompilere jeg programmet slutter det med det samme! Det er noget der begyndte da jeg ændrede SDL::LoadIMG()
Jeg har selvfølig prøvet at rette fejlen men kan overhovedt ikke se hvad der er galt!

Da jeg ike har lokalisere hvor fejlen er bliver jeg nød til at sende jer hele projektet:

http://frip.dk/uuuuuuuu/parralax.rar

Please hjælp mig!!

I skal helst ikke kommentere andet i koden :P den er ret rodet og nok lidt dårlig fra proffesionelt synspunkt :S

[Redigeret d. 20/06-05 18:22:32 af Rasmus Hamberg]

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan du kompilere koden?
Prøv at sætte nogle breakpoints og single step igennem koden for at finde ud af ca. hvor fejlen er.

Min dev-cpp virker ikke for tiden og jeg er ikke sikker på at jeg har lyst til at instalere den. Jeg har ikke SDL.

Kan du kompilere koden?
Prøv at sætte nogle breakpoints og single step igennem koden for at finde ud af ca. hvor fejlen er.

Min dev-cpp virker ikke for tiden og jeg er ikke sikker på at jeg har lyst til at instalere den. Jeg har ikke SDL.

Kan sagtens kompilere koden. Den afslutter bare med det samme :S

Hvordan sætte jeg sådan nogle break points?

Så vidt jeg husker sætter du breakpoints med Ctrl+F5. Du skal så vælge Debug fra menuen når du vil køre programmet.

Et af problemerne er at du har flere instancer af DrawScene klassen, en i main() og en i engine::Processgame, den instans du loader baggrundsbilledet i er en anden end den du bruger i DrawScene::DrawTheScene. Du har også mange instanser af SDL, det ved jeg ikke om er et problem.

Jeg prøvede at putte denne linie ind i DrawScene::DrawTheScene() for at få loaded baggrunds billedet i den instans af DrawScene:
h_ds->InitImages();

Så kører programet lidt længere, men afbrydes stadig ret hurtigt.

Håber det kan læses trods de glade mænd. De skal over sættes til : P og : D

Bertel har ret men der er flere problemer:

h_SDL->InitSDL(screen);

Du får IKKE en SDL_Surface tilbage på den måde, så når du senere kalder:
h_engine->Processgame(screen);

...så er det på en uinitialiseret surface.
Lad i stedet InitSDL returnere en surface.

t