Kan man ikke php'e sig ud af det?

Tags:    php

Hej

Her er en HTML kode til en enkel CSS menu

Fold kodeboks ind/udKode 

Bemærk at "Item one" er sat id=active. Hvis nu man klikker videre til Item two, så skulle den jo gerne skifte.

Kan man ikke - med PHP - lave en funktion der alt efter et $_GET f.eks. flyttede den det rette sted hen?

Mvh
Gunnar

Det er jo bare at echo'e(udskrive) det rette html det rette sted - så du kan lave en løkke, if sætninger eller en anden smart måde - jo via $_GET.
// runix

Det er jo bare at echo'e(udskrive) det rette html det rette sted - så du kan lave en løkke, if sætninger eller en anden smart måde - jo via $_GET.
// runix

Det jeg gerne vil frem til er, hvordan man undgår noget ala:

if ($_GET[id] == side1) {
echo "menuen på den ene måde";
}

elseif ($_GET[id] == side 2) {
echo "menuen på den anden måde";
}

osv. osv. osv...

Det var jo smartere at menuen "var" én gang, og php så på en snedig måde fik sat active det rette sted...

Forslag? :D

Gunnar

// runix

Det jeg gerne vil frem til er, hvordan man undgår noget ala:

if ($_GET[id] == side1) {
echo "menuen på den ene måde";
}

elseif ($_GET[id] == side 2) {
echo "menuen på den anden måde";
}

osv. osv. osv...

Det var jo smartere at menuen "var" én gang, og php så på en snedig måde fik sat active det rette sted...

Forslag? :D

Gunnar

echo "menuen på ".$_GET['id'];

kan dette ikke bruges?

M.v.h. Johnny Rasmussen

Det smarteste ville efter min mening være at have alle items i et array, og køre igennem dem og finde den aktive:

Fold kodeboks ind/udKode 

--
Ronni Egeriis

Det smarteste ville efter min mening være at have alle items i et array, og køre igennem dem og finde den aktive:

Fold kodeboks ind/udKode 

--
Ronni Egeriis

Jeg tror der er noget galt med den FOREACH sætning...i hvert fald funker det ikke. Følgende tekst kommer op i browseren:
# $item) { // Hvis det id vi skal til at udskrive skal s¾ttes // til at v¾re det aktive if ($_GET['id'] == $id) $active = " id=\\"active\\""; else $active = ""; // Udskriv item echo "
"; } ?>

Mvh
Gunnar

Fold kodeboks ind/udKode 

--
Ronni Egeriis

Jeg tror der er noget galt med den FOREACH sætning...i hvert fald funker det ikke. Følgende tekst kommer op i browseren:
# $item) { // Hvis det id vi skal til at udskrive skal s¾ttes // til at v¾re det aktive if ($_GET['id'] == $id) $active = " id=\\"active\\""; else $active = ""; // Udskriv item echo "
"; } ?>

Mvh
Gunnar

DOH!! Jeg havde ikke åbnet dokumentet som PHP. Anyways, siden er blank uanset hvad jeg sætter id til, hmm...

Gunnar

Ja...beklager mine NEWBIE bugs i hjernen :D

Ok... nu kører det, jeg får skrevet menuen ud, MEN... uanset hvad jeg sætter ID til, så er der ikke noget i menuen der bliver sat ACTIVE.

Her et eksemple hvor ID var sat = 2:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er en ren "vis kode" fra browseren...

Hvad er los?

Gunnar

Ha! Så fik jeg selv skidtet til at køre... (optuuuur :D).

Sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh
Gunnar

Glæder mig at du fandt ud af det :)

--
Ronni Egeriis

t