Hvorfor må jeg ikke bruge # i mit link?

Tags:    php

Hejsa

Jeg har følgende link:
<a href=gallery.php?id=$id"."&"."$tal>

Dette virker fint...MEN, ændrer jeg det til:
<a href=gallery.php?id=$id"."&#"."$tal> (altså sætter et # ind efter &), så går det galt. Hvorfor?

Mvh
Gunnar

Hejsa

Jeg har følgende link:

<a href=gallery.php?id=$id"."&#"."$tal> (altså sætter et # ind efter &), så går det galt. Hvorfor?

Mvh
Gunnar

Erstat dine &'er med "&" og #'erne med "#"(Selvfølgelig uden gåseøjn begge steder)... Så burde den være der!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Du skal ikke erstatte # med #, da browseren derved stadigvæk tror du mener et sted den skal scrolle ned til. Den skal erstattes med %23. &'et skal derimod rigtigtnok erstattes med & , men det skal den i begge tilfælde.

[Redigeret d. 11/04-05 22:13:18 af Jesper Kristensen]

Du skal ikke erstatte # med #, da browseren derved stadigvæk tror du mener et sted den skal scrolle ned til. Den skal erstattes med %23. &'et skal derimod rigtigtnok erstattes med & , men det skal den i begge tilfælde.

Nååh ja :P... Dumb me :P...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Hmm... når jeg bruger %23 som #, og mit billede f.eks. har nummer 4, så kommer URL til at slutte med %234, og det virker jo ikke...

Andre forslag? :D

Gunnar

Hejsa

Jeg har følgende link:

Mvh
Gunnar

hvordan går det galt?

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Hejsa

Jeg har følgende link:

Mvh
Gunnar

hvordan går det galt?

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Browseren (eller PHP) fjerner fra og med # og frem...

Gunnar

Ok...ny viden!

Hvis jeg bruge & som &, men bare lader # være, så virker det sgu!

Gunnar

t