Denne kode er langsom - hvorfor?

Tags:    php

Hej

Jeg er ikke noget PHP haj - noget denne kode sikkert vil afsløre, så hvis der er nogle herinde der kan tippe mig om hvorfor denne kode er langsom (det tager lang tid for browseren at udskrive thumbnails), så vil jeg blive meget glad :-)

Mvh
Gunnar

PS: Der ER hentet data ud af mysql tidligere i koden...

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er fordi du har en hel masse og måske store billeder :)

Well.... mit største galleri er rigtig nok på 448 billeder, men hver thumbnail er ikke mere end ca. 3 kb / stk.

Problem?

Gunnar

Well.... mit største galleri er rigtig nok på 448 billeder, men hver thumbnail er ikke mere end ca. 3 kb / stk.

Problem?

Gunnar

Er det scriptet der er langsomt eller tager det bare langtid at hente billederne?

Hvis det er scriptet, så tror jeg det måske er glob() eller natsort() der gør det.
Men jeg ved det ikke.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

har fjernet en af dine replaces i løkken såvidt jeg kunne se brugte du kun dir_remove i den anden replace. og udfra hvad du skriver i glob burde det være det samme.
endvidere skåret dit script ned til kun 1 print(ved ikke om det hjælper men en arbejdsskade efter jeg engang havde en ASP lærer der påstod at ASP prints forårsaget at det to længere tid).

Fold kodeboks ind/udKode 

-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

[Redigeret d. 11/04-05 22:48:10 af Nørden]

har fjernet en af dine replaces i løkken såvidt jeg kunne se brugte du kun dir_remove i den anden replace. og udfra hvad du skriver i glob burde det være det samme.
endvidere skåret dit script ned til kun 1 print(ved ikke om det hjælper men en arbejdsskade efter jeg engang havde en ASP lærer der påstod at ASP prints forårsaget at det to længere tid).

Fold kodeboks ind/udKode 

-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

[Redigeret d. 11/04-05 22:48:10 af Nørden]

Godt ser det ud, men der kommer ingen billeder, kun ? for hvert der skulle have været...hmm?

Gunnar

jeg tror ikke det hjælper at lægge det hele ind i en mega variabel. Jeg tror det tager længere tid at skulle håndtere denne variabel.

t