Opret tabel, med php ?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg er ved at lave et brugersystem, og så har jeg lavet sårn at når man opretter sig som bruger, bliver der oprettet en tabel i min Mysql database, og det virker fint. Men problemet er at jeg har sat tabellen der skal oprettes til at hedde: $brugernavn, så tabellen kommer til at hedde det samme som brugeren, men tabellen den opretter kommer til at hedde $brugernavn, ikke det navn som man skriver.

Håber i forstår ;) , men hvad kan jeg gøre ?

Brug for en billig, men pæn hjemmeside ?
Besøg www.web-net.dk og se vores tilbud

Jeg er ved at lave et brugersystem, og så har jeg lavet sårn at når man opretter sig som bruger, bliver der oprettet en tabel i min Mysql database, og det virker fint. Men problemet er at jeg har sat tabellen der skal oprettes til at hedde: $brugernavn, så tabellen kommer til at hedde det samme som brugeren, men tabellen den opretter kommer til at hedde $brugernavn, ikke det navn som man skriver.

Håber i forstår ;) , men hvad kan jeg gøre ?

Brug for en billig, men pæn hjemmeside ?
Besøg www.web-net.dk og se vores tilbud

Jeg kan ikke rigtig se at der skulle være noget galt, men hvis du henter værdien fra en form skal du måske bruge: $_POST[brugernavn] eller $_GET[brugernavn], alt efter hvad du bruger...

Hilsen
Jan S.

Skriver lige koden så du kan se:

mysql_query('CREATE TABLE `$brugernavn` . ( `id` TINYINT NOT NULL AUTO_INCREMENT ,'
. ' `forfatter` TEXT NOT NULL ,'
. ' `besked` TEXT NOT NULL ,'
. ' `dato` TEXT NOT NULL ,'
. ' `email` TEXT NOT NULL ,'
. ' `ip` TEXT NOT NULL ,'
. ' `bannedip` TEXT NOT NULL ,'
. ' `brugernavn` TEXT NOT NULL ,'
. ' `password` TEXT NOT NULL ,'
. ' PRIMARY KEY ( `id` ) )');

Har lavet $brugernavn = $_POST['field_brugernavn']
Men den kode der laver bare tabellen $brugernavn :\\

Det kan godt ske jeg ikke har forstået dit system, men hvorfor lave en ny tabel for hver bruger? Det er stik imod al sund fornuft...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
\\"All your base are belong to us\\"

Det kan godt ske jeg ikke har forstået dit system, men hvorfor lave en ny tabel for hver bruger? Det er stik imod al sund fornuft...

Fordi at brugerne får deres egen gæstebog når de opretter, kan ik lige se hvordan man kan have flere gæstebøger i en tabel :\\

hvad med en gæstebogs tabel, der har link til brugertabellen ?

Hvis det nu endelig skal være på den måde, hvad så med at lave

mysql_query('CREATE TABLE `$brugernavn` . ( `id` TINYINT NOT NULL AUTO_INCREMENT ,'

om til

mysql_query('CREATE TABLE `' . $brugernavn . '` . ( `id` TINYINT NOT NULL AUTO_INCREMENT ,'

det burde hjælpe.

hvad med en gæstebogs tabel, der har link til brugertabellen ?

Hvordan det ?

Jonathan: Det virker ikke :\\

Hvad siger din mysql til dig?

'I denne tekst indsættes ikke automatisk variabler'
"I denne tekst indsættes automatisk variabler"

Man jeg er enig i at det virker ufornuftigt at sætte php til at oprette tabeller

Hvad siger din mysql til dig?

Den melder ikke fejl den opretter bare tabellen $brugernavn .

Men hvordan skal jeg ellers gøre sådan at hver bruger der opretter sig får sin egen gæstebog ?
Der skal vel en table til hver gæstebog ?

<< < 12 > >>
t