Topliste med hits?

Tags:    php

Hej.

Jeg har en hjemmeside hvor man kan spille en masse forskellige spil. Og der har jeg lavet sådan at hver gang man trykker spil ligger den et hits til det spil så der f.eks står "dette spil er spillet 10 gange". Og ud fra det ville jeg gerne lave en top 10 liste, altså en top 10 liste over de mest spilte spil.

Jeg har forsøgt mig med:

<?
include("mysql/mysql.php");

$nummer = 0;

$hent = mysql_query("SELECT * FROM spil WHERE 'hits' > '0' ORDER BY hits DESC LIMIT 10") or die (mysql_error());
while($vis = mysql_fetch_array($hent)) {

$nummer++;

echo("$nummer. <a href='view_game_id=$vis[id]'>$vis[navn]</a> Dette spil er spillet <b>$vis[hits]</b> gange.<br>");

}
?>

Det virker ikke :-/. Og har prøvet på mange andre måder med ASC og sådan men det virkede selvfølgelig heller ikke. Det må meget gerne være en helt anden måde at gøre det på bare det virker :).

Tak på forhånd.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Umiddelbart ser det rigtigt ud, men du skal nok ændre måden du henter dataene ud på. Jeg ville bruge : $vis["id"] istedet for $vis[id].

MvH

Stefan Svensson
http://www.remote-unlock.dk

Hej.

Jeg har en hjemmeside hvor man kan spille en masse forskellige spil. Og der har jeg lavet sådan at hver gang man trykker spil ligger den et hits til det spil så der f.eks står "dette spil er spillet 10 gange". Og ud fra det ville jeg gerne lave en top 10 liste, altså en top 10 liste over de mest spilte spil.

Jeg har forsøgt mig med:

<?
include("mysql/mysql.php");

$nummer = 0;

$hent = mysql_query("SELECT * FROM spil WHERE 'hits' > '0' ORDER BY hits DESC LIMIT 10") or die (mysql_error());
while($vis = mysql_fetch_array($hent)) {

$nummer++;

echo("$nummer. <a href='view_game_id=$vis[id]'>$vis[navn]</a> Dette spil er spillet $vis[hits] gange.");

}
?>

Det virker ikke :-/. Og har prøvet på mange andre måder med ASC og sådan men det virkede selvfølgelig heller ikke. Det må meget gerne være en helt anden måde at gøre det på bare det virker :).

Tak på forhånd.

Fold kodeboks ind/udKode 

Det burde gøre det :D

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
Msn: K_r0y@hotmail.com
-- Problemer er til for at blive løst :) --

Normalt skriver man ikke 'feltnavn' i en sql streng men bare feltnavn.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Jeg har fundet svaret selv det var i mysqlen det skulle ikke være varchar 255 men int(10), så nu virker det men ellers tak :-)..

t