Simpelt nyhedssystem med billeder og kommentarer

Tags:    php

Hej Udviklere.
Jeg skal igang med at lave et news-system med billeder og kommentarer. Hver nyhed skal have et billede tilknyttet, som jeg så også skal kunne uploade. Jeg er nybegynder til PHP og MySQL, så jeg har brug for noget hjælp til:

- Siden med upload, og evt. hvordan man bagefter tilknykker billedet til nyheden.

- Siden der henter informationer ud fra en tabel og spytter kode ud. Nyheds-oversigen.

- Siden der henter kommentarer ned, og tilknytter dem til en nyhed.

Jeg tror sagtens jeg kan finde ud af at skrive nyheder. Altså putte dem i en MySQL tabel via. en form, men det kan godt blive lidt kompliceret at tilknytte billede til nyheden. Jeg ved godt at der er en artikel her på udvikleren om netop Nyhedssystem med brugerkommentar, men jeg kunne ikke finde ud af den, derfor spørger jeg nu her.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Udviklere.
Jeg skal igang med at lave et news-system med billeder og kommentarer. Hver nyhed skal have et billede tilknyttet, som jeg så også skal kunne uploade. Jeg er nybegynder til PHP og MySQL, så jeg har brug for noget hjælp til:

- Siden med upload, og evt. hvordan man bagefter tilknykker billedet til nyheden.

- Siden der henter informationer ud fra en tabel og spytter kode ud. Nyheds-oversigen.

- Siden der henter kommentarer ned, og tilknytter dem til en nyhed.

Jeg tror sagtens jeg kan finde ud af at skrive nyheder. Altså putte dem i en MySQL tabel via. en form, men det kan godt blive lidt kompliceret at tilknytte billede til nyheden. Jeg ved godt at der er en artikel her på udvikleren om netop Nyhedssystem med brugerkommentar, men jeg kunne ikke finde ud af den, derfor spørger jeg nu her.

Du kunne jo bruge noget fra den her artikel: http://udvikleren.dk/article.php?aid=135&techid=6,
EDIT--
Jeg så lige at du har læst denne artikel men hvad er det du ikke forstår i den
så kan vi måske svare på det...
--EDIT

og med billede upload kan du bruge noget her fra: http://udvikleren.dk/article.php?aid=138&techid=6
Så skal du bare sætte det sammen og pille lidt i koderne, så virker det...
Hvis du gerne vil have en af udviklerne her inde til at lave hele systemet for dig skal du nok af med flere up's...
Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 26/03-05 22:47:13 af Jan S.]

Forstår alt lige indtil vi kommer til siden med kommentarerne. Det hænger ikke logisk sammen. Men min nyheds-side kunne se nogenlunde sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke helt hvordan jeg skal få proppet billeder osv. ind, men jeg vil gerne have et nyheds-system lidt á la www.newz.dk.

EDIT:
Nåeh... men hvis ingen hjælper, er det også ligemeget

[Redigeret d. 30/03-05 18:10:51 af Mads Kjær]

www.cutenews.com

t