Hjælp!!!

Tags:    php

Hej jeg har følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men jeg skal have lavet sådan den tager det sted i tabellen brugere hvor der er et brugernavn der hedder det samme som i $bruger og så henter den kolonen email som ligger under brugernavnet ned i variablen $email!

Håber i forstår ellers må i sige til!

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du opretter variablen $user men bruger variablen $bruger så prøv dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

Resultatet af din sql-forespørgsel bliver gemt i $query, men du prøver at trække resultatet ud af $resultat.

Prøv at kalde dem begge for enten $query eller $resultat.
MvH

Stefan Svensson
http://www.remote-unlock.dk

Ok nu ser koden sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

men jeg får fejl:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/mytestpage/hent.php on line 9

du kunne jo prøve at sætte en mysql_error() på, så den måske kan give dig fejlen hos Databasen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ud fra fejlen du får, kan du så checke, og løse problemet!

[Redigeret d. 22/03-05 12:43:06 af CHadi]

Hej jeg har følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men jeg skal have lavet sådan den tager det sted i tabellen brugere hvor der er et brugernavn der hedder det samme som i $bruger og så henter den kolonen email som ligger under brugernavnet ned i variablen $email!

Håber i forstår ellers må i sige til!

Prøv noget lignende:

Fold kodeboks ind/udKode 

Har ikke lige testet det, og det er også lidt tid siden jeg har leget med PHP, men det burde virke :)

- Mads

Ok nu ser koden sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

men jeg får fejl:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/mytestpage/hent.php on line 9

Lidt kortere kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Bemærk at det (ligesom utroligt meget andet php kode her på udvikleren) _vil_ være sårbart overfor sql injection angreb på servere med magic_quotes_gpc=off. Husk at lave nogle checks.
--
Thus, I conclude

Min kode er nu:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men jeg får følgende fejl:

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/mytestpage/hent.php on line 8

Jeg forstår ikke helt:

koden kan være sårbar overfor sql injection angreb på servere med magic_quotes_gpc=off. Husk at lave nogle checks.

hvordan laver jeg sådan nogle checks og hvordan sikerer jeg den?? Nu vil jeg lige have det andet til at virke først så kan jeg lave dette bagefter!

Ups jeg havde glemt at oprette brugere ikke så sært den blev ved med at sige fejl nå men tak for hjælpen til alle!

t