Idiot-sikker quote funktion

Tags:    php

Hej alle udviklere :-)

Jeg er i fuld gang med opbygningen af et php site, og i dette skal et forum også indgå. Forummet er næsten færdigudviklet, men jeg er desværre løbet ind i et mindre problem! Jeg skal have lavet en quote funktion - og det skal være muligt at lave en quote i en quote. Min ide var at opbygge det således at man bare skal skrive:

[ quote ]1[ /quote ] (uden mellemrum, ved ikk hvordan man laver de der kasser med kode)

Tallet er nummeret på den svar i tråden der skal "quotes". (på denne måde slipper jeg også for en masse problemmer, hvis det altså kan laves)

Men? Hvordan kan jeg få mit script (har lavet en funktion der for selve teksten i svaret som eneste argument), til først at finde quote funktionen i strengen, og derefter gemme tallet imellem i en variabel?

Resten regner jeg med selv at kunne klare, da den jo så bare skal hente svaret fra databasen...

På forhånd tak

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:49 af Bruger #6300
7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kodenoksen laver ved at skrive

[ pre ]
KODE
[ / pre ]

uden mellemrum

så får du sådan en fætter
Fold kodeboks ind/udKode 

>>>Swiatecki<<<

Du burde selv kunne regne det ud ved at tage et kig på streng-funktionerne på http://www.php.net. (strlen, strstr, substr)

1101110100010110000101000001

[Redigeret d. 20/03-05 14:42:38 af Nicolai Lyster Fersner]

Tak, tager lige et kig :-)
Havde dog håbet på lidt kode! Og hvordan laver man den der kodeboks her på udvikleren?

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:50 af Bruger #6300
Kan ikke lige umiddelbart se hvordan jeg kan bede mit script om at finde noget mellem to dele i en streng...

Takker :-) Så fik vi det på plads... Men, hvad jeg rigtigt ønskede, var jo en venlig sjæl der kunne fortælle mig hvordan jeg for mit script til at finde:
Fold kodeboks ind/udKode 

og gemme tallet mellem tagsne i en variabel og efterfølgende fjerne tagsne og det imellem?

Nå, så fik jeg da bikset en quote funktion sammen :-)

(Da jeg ikke kan skrive [ quote ] eller [ / quote ] uden mellemrum skriver jeg bare [q] og [/q])

Fold kodeboks ind/udKode 

Har i nogen indvendinger før jeg smider den op på min side? Noget der kan gøres bedre?

Det virker sku okay :D

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:51 af Bruger #6300
t