En omvendt nl2br ?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har et problem med et TEXTAREA. Jeg har PHP til at indsætte noget tekst i form af en variabel i et TEXTAREA. Teksten der ligger her er allerede formatteret via nl2br kommandoen, og når jeg får teksten vist i mit TEXTAREA, så står der derfor ved alle linjeskift, og al tekst er derfor ud i én køre.

Kan jeg ikke "formattere tilbage" før det bliver indsat i mit TEXTAREA?

Bonus spørgsmål: KAN man få et TEXTAREA til at skrive f.eks. fed istedet for at skrive <b> </b> ?

Mvh
Gunnar

Du kan også bare lade være med at gøre noget ved teksten inden den gemmes i databasen, og først bruge ln2br bagefter. Det giver dig mere handlefrihed først at manipulere data, når du hiver dem ud af databasen.

Du kan også bare lade være med at gøre noget ved teksten inden den gemmes i databasen, og først bruge ln2br bagefter. Det giver dig mere handlefrihed først at manipulere data, når du hiver dem ud af databasen.

...og så køre en nl2br før teksten vises normalt? Den idé kan jeg sagtens følge. Problemet er bare, at dette skal gøre på noget eksisterende hvor der allerede ER kørt nl2br.

Mvh
Gunnar

...og så køre en nl2br før teksten vises normalt? Den idé kan jeg sagtens følge. Problemet er bare, at dette skal gøre på noget eksisterende hvor der allerede ER kørt nl2br.

Mvh
Gunnar

Som alle de andre siger, bør
Fold kodeboks ind/udKode 

virke i dit tilfælde. Du skal selvfølgelig erstatte "<br \\>" med hvad du end har brugt i din tekst. Det er vigtigt at du bruger dobbelt-quotes, ved "\\n", da \\n ellers ikke vil blive forstået som et linieskift, men blot som teksten '\\n'.

Ridefisken

[Redigeret d. 12/03-05 17:41:25 af Ridefisken]

[Redigeret d. 12/03-05 17:42:03 af Ridefisken]

<< < 12 > >>
t