TV-Oversigt

Tags:    php

Hejsa :)

Vil for sjov skyld prøve at lave en side med programoversigter til de forskellige kanaler - faktisk ligesom www.tv-guide.dk og hvor man nu ellers kan finde sådan nogle. Bare for sjov :D

Men der må da være nogle Web Services som man kan hente alle disse information fra :)?

I så fald hvor :D?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at skrive en mail til de forskellige tv-kanaler og spørg

Det lyder da meget sjovt at lave hehe (Y)

Jeg ved ikke om det kan bruges til noget MEN
Jeg sidder nogen gang og roder med noget der hedder samurize, du kan se det på dansk på www.samuzone.dk det går ganske enkelt ud på at man kan modifisere st skrivebord, men bla en tv oversigt, der bruger man nogle skripts der henter det fra tvstationerne går jeg ud fra, prøv at kigge på det, jeg er næsten sikker på det kan bruges :)

Indlæg slettet af admin/co-admin!

Indlæg senest redigeret d. 07.12.2016 16:51 af Bruger #17646
Jeg ved ikke om det kan bruges til noget MEN
Jeg sidder nogen gang og roder med noget der hedder samurize, du kan se det på dansk på www.samuzone.dk det går ganske enkelt ud på at man kan modifisere st skrivebord, men bla en tv oversigt, der bruger man nogle skripts der henter det fra tvstationerne går jeg ud fra, prøv at kigge på det, jeg er næsten sikker på det kan bruges :)

Samurize bruger så vidt jeg ved et RSS feed til, at vise sit indhold. Så det burde man også kunne udnytte til, at lave en TV oversigt med.

Du har selv nævnt tvguide.dk. Du kan jo hente informationerne derfra.

Du kan bygge en webscraper, som høster information fra diverse kanal sites, eller fra som du selv nævner tvguide.dk.

Kig på XPath. Alternativt kan du rode med DomCrawler, som bygger på xpath. Har jeg selv arbejdet med Domcrawler, og kan stærkt anbefales.
https://github.com/symfony/DomCrawler

Indlæg senest redigeret d. 23.06.2013 10:16 af Bruger #14816
t