miljøvariablen path uden rettigheder

Tags:    php

Jeg skal installere PHP på Apache på et Windows XP system, hvor jeg ikke har adminrettigheder. Når MySQl-extensionen skal installeres, skal miljøvariablen path ændres til at indeholde mappen med libmysql.dll. Da jeg ikke har adminrettigheder kan jeg ikke tilføje PHP's installationsdir til path, og jeg har ikke skriverettigheder til nogen af de mapper, der allerede findes i path. Findes der nogen anden måde for PHP5 at finde filen?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg skal installere PHP på Apache på et Windows XP system, hvor jeg ikke har adminrettigheder. Når MySQl-extensionen skal installeres, skal miljøvariablen path ændres til at indeholde mappen med libmysql.dll. Da jeg ikke har adminrettigheder kan jeg ikke tilføje PHP's installationsdir til path, og jeg har ikke skriverettigheder til nogen af de mapper, der allerede findes i path. Findes der nogen anden måde for PHP5 at finde filen?

Smid libmysql.dll i samme mappe som PHP... Kunne virke

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Det er jo der den er i forvejen...

Det er jo der den er i forvejen...

Ok :\\.... Så lav et batch script der starter Apache(Eller hvad det nu er der skal startes for at PHP køre). Du kunne putte noget i stil med flg. i filen:
Fold kodeboks ind/udKode 

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

OK. Det vil jeg prøve i morgen

PHP er som standard kompileret med support for mysql...
Der skal ikke loades nogen extensions

PHP er som standard kompileret med support for mysql...
Der skal ikke loades nogen extensions

FORKERT !! :)
Sådan var det i gamle dage

t