web10 og upload

Tags:    php

Jeg har lavet en simpel filupload, og scriptet kører fint på min egen computer. Når jeg sender den op på webserveren hos web10 får jeg følgende 2 meddelelser:

Warning: move_uploaded_file(./brugere/Lasse.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Permission denied in /usr/home/web/web52670/user.php on line 120

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/var/tmp/phpJsfZKV' to './brugere/Lasse.jpg' in /usr/home/web/web52670/user.php on line 120

Jeg har aldrig rodet med chmod, men prøvedet dette:

lige før min move_uploaded_file() satte jeg følgende ind:

chmod("./brugere/",0777);
move_uploaded_file($fra, $til);

Men så fik jeg de samme 2 meddelelser plus en 3. nemlig:

Warning: chmod() [function.chmod]: Operation not permitted in /usr/home/web/web52677/userpage.php on line 119

Har prøvet at ændre det fra 0777 til 777. Dette hjalp ikke.

Mvh
Lasse

- Vi lever mens vi lærer, ikke omvendt -

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Jeg har lavet en simpel filupload, og scriptet kører fint på min egen computer. Når jeg sender den op på webserveren hos web10 får jeg følgende 2 meddelelser:

Warning: move_uploaded_file(./brugere/Lasse.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Permission denied in /usr/home/web/web52670/user.php on line 120

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/var/tmp/phpJsfZKV' to './brugere/Lasse.jpg' in /usr/home/web/web52670/user.php on line 120

Jeg har aldrig rodet med chmod, men prøvedet dette:

lige før min move_uploaded_file() satte jeg følgende ind:

chmod("./brugere/",0777);
move_uploaded_file($fra, $til);

Men så fik jeg de samme 2 meddelelser plus en 3. nemlig:

Warning: chmod() [function.chmod]: Operation not permitted in /usr/home/web/web52677/userpage.php on line 119

Har prøvet at ændre det fra 0777 til 777. Dette hjalp ikke.

Mvh
Lasse

Har løst det, var nød til at hente et FTP program og køre CHMOD igennem det. Hvorfor virkede det andet ikke?

Mvh
lasse

Fra dit ftp program er du logget ind som dig selv, og derfra har du rettigheder til at ændre i dine egne mapper - fra php har du ikke rettighed til dette, ligesom du ikke havde rettighed til at flytte filerne dertil, da php - eller nok apache's bruger kører det, og ikke din egen...

web10.dk har sendt brev ud til deres kunder om at de kun tillader upload i upload mappen...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

på deres windows servere i hvert fald :)

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

på deres windows servere i hvert fald :)

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

På deres unix systemer eksisterer der ikke en upload mappe. Men det kunne lige så godt have været det der havde været problemet.

Mvh
Lasse

t