Hjælp!!!

Tags:    php

Hejsa. Jeg har et problem med min shop.php fil, jeg har lavet en tilføj og vis fil hvor den viser tøjet. shop.php er den fil der indsætter tøjet og trækker mønterne fra, osv.

shop.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber jeg får nogle svar :D

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Egentligt nej, for jeg ved ikke hvad du vil med den :) Men jeg kan da prøve at gætte

Fold kodeboks ind/udKode 

er ikke testet, og gætter på at toj er en kommasepereret liste hos brugeren.

[Redigeret d. 22/02-05 18:16:08 af Jesper Kristensen]

[Redigeret d. 22/02-05 18:17:10 af Jesper Kristensen]

En samling fejl og et par hints:

brug ikke session_is_registered men $_SESSION

( husk at slette "or die(mysql_error());" når du er færdig )

du kan ikke finde strlen() af en boolean værdi

$pris er ikke defineret

$vis[mønter] skal være $vis['mønter']

$a = $mønter-$pris;
$b = $a;
$c = $image;
Hvad bruger du dem til ?? du skal bare trække $pris fra i quyrien i stedet for at lægge $b til!

Du kan ikke have INSERT INTO og WHERE i samme sætning. INSERT indsætter nye rækker, mens WHERE vælger eksisterende rækker

du bør bare indsætte $image i din sql i stedet for at indsætte $c.

$image er ikke defineret

Kan du ikke lige rette koden?

Egentligt nej, for jeg ved ikke hvad du vil med den :) Men jeg kan da prøve at gætte

Fold kodeboks ind/udKode 

er ikke testet, og gætter på at toj er en kommasepereret liste hos brugeren.

[Redigeret d. 22/02-05 18:16:08 af Jesper Kristensen]

[Redigeret d. 22/02-05 18:17:10 af Jesper Kristensen]

Jeg er ked af det, men det virker ikke, tøjet bliver stadig ikke tilføjet. :(

[Redigeret d. 22/02-05 18:21:03 af Nicolaj]

så må du til at forklare hvordan du vil gøre det. Hvordan ser db'en ud?

så må du til at forklare hvordan du vil gøre det. Hvordan ser db'en ud?

I phpmyadmin har jeg tilføjet 2 tabeller en der hedder butik_avis, med følgene indhold.:

`id` int(4) unsigned NOT NULL auto_increment,
`navn` varchar(200) NOT NULL default '',
`image` varchar(200) NOT NULL default '',
`pris` varchar(200) NOT NULL default '',
`beskrivelse` longtext NOT NULL,

Og en der hedder community_avis, med en kolonne der hedder toj, mønter, brugernavn, onlinetid, logintid osv.

Der hvor man vælger hvilket tøj man gerne vil købe, hedder .:

index.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i vil hjælpe :)

okay. id er en get variabel. så må du bruge $_GET. Jeg vil gætte på at du benytter dig af register_globals. det skal du IKKE. 1: fordi det giver ringere sikkerhed, 2: fordi det ikke er muligt for mig eller andre, der skal læse din kode, at gennemskue hvad det drejer sig om.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan ser feltet toj ud i tabellen?? (mit gæt er at det er en liste over købte genstande)

Prøv at udskrive mysql_error() efter hver query for at teste om de også virker

Hommer der nogen fejlmeddelser?

Ved du hvad Udviklerens forums er? Det er en mulighed for dig og mange andre til fx at stille spørgsmål, hvor andre så kan svare på dem, hvis de vil. Jeg er en almindelig bruger af siden lige som dig, der både stiller spørgsmål, og svarer på andres spørgsmål. Det er sådan et online community kan fungerer. Hvis jeg vil svare på dit spørgsmål, kan jeg skrive et svar til tråden, ved at klikke på det lille ikon under dit brugernavn ved siden af indlægget. Hvis du ikke forstår et svar eller svaret ikke var hvad du ledte efter, kan du altid skrive endnu et indlæg i TRÅDEN, hvorefter personen kan uddybe svaret, eller en anden person kan komme med hans/hendes bud. Meget simpelt ikke? Jeg er ikke din personlige vejleder, og jeg får absolut intet for at hjælpe dig med dit problem! Jeg er en bruger af siden som dig. Du skal derfor ikke skrive til mig personligt (med mindre det er aftalt mellem dig og mig), for at få svar vedrørende dit spørgsmål. Det du skal gøre, er at fortsætte diskussionen her i tråden, hvor det er helt op til mig, om jeg gider svare dig mere, eller hvor en anden kan komme med et svar. Jeg er her fordi jeg synes det er sjovt, og det er mig der bestemmer om jeg vil svare på et spørgsmål, og hvornår jeg eventuelt har tænkt mig at gøre det. Jeg håber du kan forstå det.

PS. din overskrift er elendig. 99% af alle tråde her på udvikleren er af folk, som behøver hjælp. Prøv at være lidt mere konkret, så der der måske flere, der vil læse dig spørgsmål og eventuelt svare dig.

t