Automatisk logud.?

Tags:    php

Hejsa. Jeg har lavet et community. Men jeg har et problem :( Når man logger ind skifter det jo status til online, men vil gerne have man bliver logget ud efter lidt tid, for ellers kan man bare lukke vinduet ned, og så er man stadig online . :S Håber der er nogen der vil hjælpe ;) (Bare sig hvis i skal bruge koder, men sig lige hvilke koder :))

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis man er logget ind udføres sql'en på alle sider:

UPDATE usertable SET lasthit=NOW() WHERE userid = '$userid'

For at finde ud af om en person er online

SELECT UNIX_TIMESTAMP(lasthit) AS lasthit FROM usertable WHERE userid = '$userid'

og det kan så testes

if($row['lasthit'] > time() - 5*60)//online
else //offline

for at finde alle online

SELECT userid FROM usertable WHERE UNIX_TIMESTAMP(lasthit) > UNIX_TIMESTAMP(NOW()) - 5*60

[Redigeret d. 19/02-05 17:40:34 af Jesper Kristensen]

Du skal ikke gemme om man er online, men hvornår man sidst var online.

For at finde ud af om en person er online, skal du teste om denne tid er ældre end fx 5 minutter.

Du har misforstået mig. Hvis man er logget ind skriver den man er online og hvis ikke offline.

Men du kan bare ikke gøre det på den måde, så du må gøre noget der ligner

[Redigeret d. 19/02-05 17:09:12 af Jesper Kristensen]

Han ville gerne have sådan at den automatisk logger ud efter f.eks 10 min.

Han ville gerne have sådan at den automatisk logger ud efter f.eks 10 min.

I så fald er det stadigvæk det samme der skal gøres...

Kan du give mig koderne ?

jeg har set en løsning på jubii chat hvor den når man lukker vinduet popper et nyt vindue op med et logoutscript ved ikke hvordan dan skal drejes men det er nok noget med en gang javascript

jeg har set en løsning på jubii chat hvor den når man lukker vinduet popper et nyt vindue op med et logoutscript ved ikke hvordan dan skal drejes men det er nok noget med en gang javascript

NEJ! Stol aldrig på popups. Det vil ikke komme til at virke, og det er bare til irritation.

Tror bare jeg lukker :O

t