søgemaskiner og php

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej

Jeg kender ikke selv så meget til php, men har en arbejds kolega, som koder i php.
Når vedkomende har lavet et site, kan søgemaskinerne ikke finde sitet, heller ikke hvis der bliver lavet en komplet søgemaskine optimering.
Er der nogen der kender til de problemer, eller kan det være hans måde at programmere på ??

/Majbritt

17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej, det gør han ikke, men jeg tror problemet ligger enten i hans sql sætning, eller der hvor han indsætter teksten fra databasen.
Et eks.:
<?php
include "data/konn.php";
$vis1 = @ mysql_query( "SELECT * FROM cider WHERE side = 'skab' ORDER BY tid ASC " );
$vis2 = @ mysql_query( "SELECT * FROM cider WHERE side = 'skab' ORDER BY tid ASC " );
?>

og her sættes teksten ind:
<?php
while( $data = @ mysql_fetch_array( $vis2 ) ) {
$links = ( $data['lin'] ) ? "<a id='$data[lin]' name='$data[lin]'></a>" : "";
echo "\\t\\t\\t\\t<h3>".$links.$data[over]."</h3>\\n";
echo "\\t\\t\\t\\t<p>".nl2br( bog( $data['tex'] ) )."</p>\\n";
if ( $data['lin'] ) {
echo "\\t\\t\\t\\t<p><a href='#top'><span class='toplink'>Top</span></a></p>\\n";
}
}
?>

Jeg fatter ikke meget at denne kode, men hvad betyder \\t
kan det have noget med det at gøre ?

/Majbritt

Den kode har ikke noget med sagen at køre... PHP og SQl sætningerne bliver jo behandlet på serveren, så botten ser aldrig den kode, men kun den HTML, som serveren sender videre...

//Emilbp

Hej

Jeg kender ikke selv så meget til php, men har en arbejds kolega, som koder i php.
Når vedkomende har lavet et site, kan søgemaskinerne ikke finde sitet, heller ikke hvis der bliver lavet en komplet søgemaskine optimering.
Er der nogen der kender til de problemer, eller kan det være hans måde at programmere på ??

/Majbritt

1) Forsvandt sitet efter at han opdaterede det, eller helt fra starten?
2) Er der nogen links til sitet, somewhere på nettet ?
3) Har botsne nogensinde været forbi sitet ?

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Det er vel bare fordi søgemaskinernes bots ikke har været forbi hans hjemmeside endnu. Der kan godt gå et stykke tid før de kommer frem på søgemaskinerne. Oprettede f.eks. et gratis domæne for en måned siden. Det er stadig ikke på søgemaskinerne.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

nej, det er ikke det. For siden er ½ år gammel, det samme problem er med ALLE de sider han har lavet. Så det et eller andet han laver. Men kan det være fordi han ikke lukker forbindelsen til databasen (MySQL) ??

Nej...det har intet med sagen at gøre. Han bruger ikke denne kode vel <meta name="robots"
content="noindex,nofollow"> det gør nemlig at søgemaskinernes bots ikke tager siden. Det burde han jo så ikke gøre da du siger den er søgemaskine optimeret.

Nej, det gør han ikke, men jeg tror problemet ligger enten i hans sql sætning, eller der hvor han indsætter teksten fra databasen.
Et eks.:
<?php
include "data/konn.php";
$vis1 = @ mysql_query( "SELECT * FROM cider WHERE side = 'skab' ORDER BY tid ASC " );
$vis2 = @ mysql_query( "SELECT * FROM cider WHERE side = 'skab' ORDER BY tid ASC " );
?>

og her sættes teksten ind:
<?php
while( $data = @ mysql_fetch_array( $vis2 ) ) {
$links = ( $data['lin'] ) ? "<a id='$data[lin]' name='$data[lin]'></a>" : "";
echo "\\t\\t\\t\\t<h3>".$links.$data[over]."</h3>\\n";
echo "\\t\\t\\t\\t<p>".nl2br( bog( $data['tex'] ) )."</p>\\n";
if ( $data['lin'] ) {
echo "\\t\\t\\t\\t<p><a href='#top'><b><span class='toplink'>Top</span></b></a></p>\\n";
}
}
?>

Jeg fatter ikke meget at denne kode, men hvad betyder \\t
kan det have noget med det at gøre ?

/Majbritt

hej
sitet forsvandt efter at han lagde amin på det.

så min teori er jo, at det er hans koder der er noget galt med. Men jeg ved godt at webcroleren kun ser hrml koden, men jeg kan ikke forstå, hvorfor de sider han så laver ikke kan findes.

/Majbritt

hej
sitet forsvandt efter at han lagde amin på det.

så min teori er jo, at det er hans koder der er noget galt med. Men jeg ved godt at webcroleren kun ser hrml koden, men jeg kan ikke forstå, hvorfor de sider han så laver ikke kan findes.

/Majbritt

Hvis hans sitet køre sådan at han kan lave f.eks. index.php?site=EnEllerAndenSide så kan det være fordi at crawleren ikke indeksere ?site=EnEllerAndenSide delen. Men hvilken søgemaskine er det der ikke kan finde den ?

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Hvad er adressen til hans side?

adressen er: www.netvaerksgrupper.dk

Jeg har ikke finde sitet på google, hvis jeg søger på noget tekst fra sitet (som ligger i databasen).

/Majbritt

<< < 12 > >>
t