Slet arrangement i kalender

Tags:    php

Hej,
Jeg skal til at lave en kalender og har tænkt mig at gøre det på den måde at admin skal udfylde nogle felter med dato, tekst, sted mm. og det skal så blive udskrevet på en side så det står sådan her

Koncert d. 28-01-05
Sted: Vordingbord
Fed koncert

-----------------------------

Fest d. 29-01.05
Sted: København V
Fest på IN

Jeg vil så gerne have så når vi har passeret d. 28 så sletter den selv arrangementet d. 28 og når vi har passeret d. 29 sletter den arrangementet d. 29.

Nogen som har en ide om hvordan man gør det?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
PHP dokumenter er ikke dokumenter som bliver kørt fx hvert femte minut. PHP dokumenter bliver eksekveret når en bruger forespørger siden. Du kan derfor ikke sætte dit PHP script til at slette aftaler før 20. når det bliver den 20.

Du kan gøre det sådan at - hver gang en bruger forespørger din side - sletter du alt hvad der er af aftaler før dags dato.

Men hvorfor du vil slette forstår jeg ikke. Hvis du bruger MySQL fylder det ingenting.

Men.. Et eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 

Mit script forudsætter at du bruger timestamp. Ellers kan du lige skrive, så modificerer jeg det lige :)

--
Ronni Egeriis

PHP dokumenter er ikke dokumenter som bliver kørt fx hvert femte minut. PHP dokumenter bliver eksekveret når en bruger forespørger siden. Du kan derfor ikke sætte dit PHP script til at slette aftaler før 20. når det bliver den 20.

Du kan gøre det sådan at - hver gang en bruger forespørger din side - sletter du alt hvad der er af aftaler før dags dato.

Men hvorfor du vil slette forstår jeg ikke. Hvis du bruger MySQL fylder det ingenting.

Men.. Et eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 

Mit script forudsætter at du bruger timestamp. Ellers kan du lige skrive, så modificerer jeg det lige :)

--
Ronni Egeriis

Hej mange tak.

Grunden til at den skal slette er at det skal blive overskueligt.

Hvordan er det lige det der timestamp virker.

Timestamp er sekunder efter 1. januar 1970. Du finder timestamp for ligenu med time(). Se http://dk2.php.net/time

--
Ronni Egeriis

Timestamp er sekunder efter 1. januar 1970. Du finder timestamp for ligenu med time(). Se http://dk2.php.net/time

--
Ronni Egeriis

Vil i ikke prøve og skrive hele koden, så den automatisk sletter det, med timestamp og det hele, kan nemlig ikke få det til og virke, skal nok ændre variabler mm.

Du skal bare sørge for at når du indsætter arrangementer i din tabel skal `date` indeholde et timestamp.

Dit INSERT query kan fx se sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

--
Ronni Egeriis

t