Kategorier til mit download system

Tags:    php

Hej.

Nu har jeg bøvlet i land tid, med at få underkategorier på mig download system. men jeg kan ikke få det til at fungere. jeg vil gerne have lavet så der er overkategorier og underkategori. Hvis du forstår. her er et lille eksempel:

Maps = Overkategori
De_maps, Cs_maps, Aim_maps osv = Underkategori

Maps
- De_maps
- Cs_maps
- Aim_maps
- Osv...

Er der en der kan hjælpe mig med at få underkategorier på.

På forhånd tak

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du bliver nød til at lave en række mere i din tabel, og nærmest arbejde med noder..

Altså overkategorienhar eksempelvis 1
alle underkategorier til denne starter med et.. altså 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16

Den er ikke skide dynamisk, men skide let, den vil volde problemer med mere end 10 undermenuer... men så kunne du jo bare sige overkategori = 100 underkategori 101, 102, 103.. brug så server script til at se om tallet kan deles rent med 100, hvis så smider du CSS på der passer til overkategorierne, hvis denikke kan deles med 100 er det en underkategori... og du sorterer bare desc..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

du bliver nød til at lave en række mere i din tabel, og nærmest arbejde med noder..

Altså overkategorienhar eksempelvis 1
alle underkategorier til denne starter med et.. altså 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16

Den er ikke skide dynamisk, men skide let, den vil volde problemer med mere end 10 undermenuer... men så kunne du jo bare sige overkategori = 100 underkategori 101, 102, 103.. brug så server script til at se om tallet kan deles rent med 100, hvis så smider du CSS på der passer til overkategorierne, hvis denikke kan deles med 100 er det en underkategori... og du sorterer bare desc..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Det er da nemmere at have tabellen sådan:
1 - hovedekategori - 0
2 - underkategori1 - 1
3 - underkategori2 - 1
4 - hovedekategori - 0
5 - underkategori1 - 4
6 - underkategori2 - 4

Så det tredie felt referer til id'et for den overordnede kategori. Så slipper man for problemet, med begrænsning på 10 undermenuer, og man kan desuden lave undermenuer til en undermenu.

MvH

Stefan Svensson
http://www.remote-unlock.dk

hmm. jeg er íkke så meget inde i php og mysql i nu. men prøver og prøver. det ville være godt hvis der var en der kunne hjælpe mig med at sætte det ind. jeg kan tilbyde extra, et banner på csguide.dk når den åbner med den nye opdatering.

på forhånd tak!! :P

Hvor mange under kategorier regner du med at ville ha.. en under kategori? eller mange underkategorier forstået på denne måde

Hovedkategori
- Underkategori
- - Under kategori i under kategori
- - - osv. mange gange
- Underkategori
- Underkategori

kan du følge mig i hvad jeg mener?

~ Steffen

Nerd is a word only used by those who cant pronounce Intellectual
----------------------- EOF ----------------------

Hej. jeg fik hjælp af en og nu fungere det. men tak for intressen

t