Hvad er fejlen i min source her? 150 points på spil :D eller up *

Tags:    c++

<< < 12 > >>
kan ikke finde fejlen, plz hjælp.. :

#include <iostream.h>

int main(void)
{

// ærklære jeg variablerne..

int gange;
const char* tekst;

cout << "Velkommen. du skal nu skrive hvad der skal staa i din lokke:";

cin >> tekst;

cout << "og saa nu skal du skrive hvor mange gange den skal loobe igennem.";

cin >> gange;

for (antal = 1; antal <= gange;antal++){

cout << gange << ": "; << tekst;
}

cout << "FINNISH - codede by Daniel";

}

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Da man vedtog C++ (ANSI/ISO) standarden i 1998 bestemte man at headerfilen skulle hedde iostream (og andre string, fstream, list osv). Man bestemte også at cout og cin (og alle andre C++ symboler) skulle befinde sig i namespace std

Siden da har det korrekte været at bruge iostream og skrive using namespace std; for at importere cout, cin osv i sit namespace.

De fleste kompilere har stadig iostream.h, men hvad de måtte indeholde er usikkert, og man bør bruge dem uden .h

Da man vedtog C++ (ANSI/ISO) standarden i 1998 bestemte man at headerfilen skulle hedde iostream (og andre string, fstream, list osv). Man bestemte også at cout og cin (og alle andre C++ symboler) skulle befinde sig i namespace std

Siden da har det korrekte været at bruge iostream og skrive using namespace std; for at importere cout, cin osv i sit namespace.

De fleste kompilere har stadig iostream.h, men hvad de måtte indeholde er usikkert, og man bør bruge dem uden .h

okay..... Ku man jo ikk vide.. Men så ved man det nu :)

-----------------------------------------------------------------------------
/*Dette indlæg er ikk skrevet af mig. Det har skrevet sig selv*\\\Tror jeg nok :)

<< < 12 > >>
t