Jeg har lavet et nyheds system. Så ville jeg gerne gøre sådan at det kun er dem der er logget ind som kan skrive en nyhed, og så skal det være admin, og chef som må kunne skrive.
Min skriv kode ser således ud:
<?
session_start();
if(!$_SESSION['loggedin'] == 1) {
echo("<font color=red>Du er ikke logget ind, eller så er det fordi du ikke har adgang til denne side!</font>");
exit;
}
?>
<?
include("mysql/mysql.php");
$hent = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE status = '$status'") or die(mysql_error());
while($vis = mysql_fetch_array($hent)) {
?>
<?
if($vis[status] == "admin")
{
}
if($vis[status] == "chef")
{
}
?>
<html>
<head>
<link rel="stylesheet" HREF="style.css" type="text/css">
</head>
<h3>Skriv nyhed</h3>
<body>
<form method="post" action="gem.php">
<input type="hidden" name="action" value="skriv">
Overskrift:<br>
<input type="text" name="overskrift" style="border-style: solid; border-width: 1px" size="20"><br>
Kort:<br>
<textarea name="kort" cols="21" rows="4" style="border-style: solid; border-width: 1px"></textarea><br>
Nyhed:<br>
<textarea name="nyhed" cols="30" rows="9" style="border-style: solid; border-width: 1px"></textarea><br>
<input type="submit" name="submit" value="Tilføj nyhed" style="border-style: solid; border-width: 1px; background-color:#FFFFFF">
</form>
</body>
</html>
<?
}
?>
Når man logger ind og vælger skriv, så viser den intet. Bare en hvis side. Og udner tabellen brugere er der et felt der hedder status, og dens standardværdi er normal, og jeg har ændret min bruges status til admin, det virker simpelthen ik.
Jeg har sat 100 point fordi jeg skal bruge det hurtigt
. Det må godt være en anden session kode hvis det er nødvendigt.