Hjælp igen!

Tags:    php

Nu er jeg begynd på cookies men kan ikke få følgende to filer til at virke ordenligt:

setcookie.php

Fold kodeboks ind/udKode 

hentcookie.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Den udskriver ikke variablerne $user og $passwd

[Redigeret d. 08/02-05 17:38:14 af Johan]

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er bare en variabel (tror jeg) hvis du ikke har sat den, er den tom. jeg tror du skal gøre noget i denne stil:

Fold kodeboks ind/udKode 

prøv evt. at se på: http://dk2.php.net/manual/en/function.setcookie.php
eller
http://dk.php.net/variables.predefined

adam
Køb en zebra - og kald den plet

Det er det med at jeg laver cookien skal stå i headeren men hvordan kan den fejl rettes kan jeg ikke bruge ob_start() og ob_flush() på en eller anden måde???

du kan bruge output buffering, men det er ikke nødvendigt, og det får din side til at køre langsommere. Du skal som sagt sætte cookiesne før du skriver, at man er logget ind.

Fejlen siger dog at der er output i connect.php, og der er højst sandsynligt nogle linjeskift eller mellemrum i slutningen af denne fil, som du skal fjerne. Det er dog lettest af fjerne phps sluttegn ?>

[Redigeret d. 09/02-05 18:51:39 af Jesper Kristensen]

Det ser ikke ud til du sætter $cookie_data

adam

Det ser ikke ud til du sætter $cookie_data

adam

Hmm hvad gør $cookie_data hvad skal jeg bruge den til og hvor skal jeg putte den ind henne???

Ok nu har jeg fået det til at virke og nu prøvde jeg så at blande det sammen med mit login og får fejl!

index.htm

Fold kodeboks ind/udKode 

style.css

Fold kodeboks ind/udKode 

login.php

Fold kodeboks ind/udKode 

connect.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg kører index.htm og logger ind med et brugernavn og password der allerede eksistere. Så skulle den oprette en cookie men istedet skriver den denne fejl:

Du er nu logget ind!
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at c:\\apache\\htdocs\\gaestebog\\login\\connect.php:19) in c:\\apache\\htdocs\\gaestebog\\login\\login.php on line 17

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at c:\\apache\\htdocs\\gaestebog\\login\\connect.php:19) in c:\\apache\\htdocs\\gaestebog\\login\\login.php on line 18

Det er det med at jeg laver cookien skal stå i headeren men hvordan kan den fejl rettes kan jeg ikke bruge ob_start() og ob_flush() på en eller anden måde???

Prøv at sæt din setcookie over echo, så der ikke skrives noget førdu sætter cookien

adam

t