Hjælp til php og mysql

Tags:    php

Hej har lavet dette nyhedssysem. Men den gider ikke indsætte text i db'en via en form i html. Her er de tre filer jeg bruger:

Nyhed_form.htm:

Fold kodeboks ind/udKode 

skriv_nyhed_action.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Nyheder.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Så det var de tre filer. Nogle der kan se en fejl den skriver selv når jeg prøver at tilføje:

Fold kodeboks ind/udKode 

/Jacob

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
fejlen ligger i din SET

Du skal skrive

mysql_query("INSERT INTO nyheder (overskrift,enme) VALUES ('$overskrift','$emne')");

SET bruges sammen med UPDATE til at opdatere en eksiterende række

[Redigeret d. 25/01-05 18:29:27 af JT]

Ok... så virker det endelig. Jeg har bare lige nogle hurtige spørgsmål mere. Når jeg ligger nyhedden op via en formen. Så skriver den Query was empty. Men når jeg går tilbage til der hvor den skulle være skrevet, står den der alligevel. Det er da lidt mærkeligt ik? hvad er problemet? noget andet er at datoen ikke virker. Kan du få den til at virke?

Det er godt det du har lavet!

/jacob

Nu er det helt blandet rundt... Nyheden kommer kun nogle gange og nu kommer overskriten ikke. Der må være nogle fejl her er de nyeste filer:

nyheder.php
Fold kodeboks ind/udKode 

her er skriv_nyhed_action.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Her er nyheden_form.htm
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan du ikke prøve at kigge dem igennem. Og se om der skulle være nogle fejl?

/Jacob

Jeg ved ikke hvorfor den siger at der var et tomt query nogle gange, men overskriften kommer ikke, fordi du ikke trækker den ud af din tabel. Du trækker emne,forfatter, osv ud, men ikke overskrift :)

Kunne være derfor

Ja. Du havde ret. Det var mig der havde lavet en dum fejl, men nu er den rettet og jeg kan stadig ikke få den til at skrive nyheden ud. Kan du hjælpe mig med det? www.jacob.hfabc.dk/flash_3d/?vis=nyheder_menupunkter&hovedmenu=nyheder
Der kan du se mit system.

/jacob

Medmindre din dato er sat til at sætte sig automatiske i mysql med f.eks. NOW() er det jo klart din dato er tom. Du indsætter jo ikke en dato i tabellen

Du indsætter kun emne,forfatter og nyhed. når du opretter nyheden.

[Redigeret d. 26/01-05 16:12:08 af JT]

Ja. Men nu er jeg mere interesseret i selve nyheden. Kan du se fejlen der?

/jacob

Nå. Fandt selv fejlen. Men kan stadig ikke få tiden til at virke hvad var det du sagde jeg skulle? Men tak for hjælpen, du for de 50 point som du har fortjent.

/Jacob

t