Linke til iframe

Tags:    php

Hejsa

Jeg har et nyhedssystem, hvor jeg viser nyhederne i et iframe. Jeg vil gerne kunne klikke på en given nyhed, f.eks overskriften, hvorefter brugeren sendes til en ny side. Dette har jeg allerede lavet ved hjælp af overførsel af "id". Men når jeg bruger dette og vil linke til en side, så skal nyheden vises på den givne sides iframe.

Mit spørgsmål er derfor om dette kan lade sig gøre. dvs sende et nyheds id videre, og så vise hele nyheden på en anden side i et nyt iframe?

Håber det er til at forstå, eller skriver jeg igen.

Klaus

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa

Jeg har et nyhedssystem, hvor jeg viser nyhederne i et iframe. Jeg vil gerne kunne klikke på en given nyhed, f.eks overskriften, hvorefter brugeren sendes til en ny side. Dette har jeg allerede lavet ved hjælp af overførsel af "id". Men når jeg bruger dette og vil linke til en side, så skal nyheden vises på den givne sides iframe.

Mit spørgsmål er derfor om dette kan lade sig gøre. dvs sende et nyheds id videre, og så vise hele nyheden på en anden side i et nyt iframe?

Håber det er til at forstå, eller skriver jeg igen.

Klaus

Ved ik helt om jeg har forstået det
men prøv den her kode <base target="dit iframe">
så alle links går til iframen..

Tak for svaret

Det virkede næsten, bortset fra jeg ikke har fået løst mit problem helt.

Sagen er den at jeg har mine nyheder listet op under hinanden. Det er kun overskriften der står her. Når man trykker på overskriften, skal siden loades igen, kørende med en iframe. heri skal resten af teksten så komme i iframet.

Det der sker nu er at den ganske rigtigt loader siden ind iframet, men det er hele siden, med resten af grafikken, og altså ikke kun
outputtet.

Dette kan ses her.

http://www.servotech.dk/nyesider/servotech2/test/working/nyheder.php

Nogle der har et bud på hvad der kan gøres?

Men er det ikke fordi du har include
det i news systemet ?

Tak for svaret

Det virkede næsten, bortset fra jeg ikke har fået løst mit problem helt.

Sagen er den at jeg har mine nyheder listet op under hinanden. Det er kun overskriften der står her. Når man trykker på overskriften, skal siden loades igen, kørende med en iframe. heri skal resten af teksten så komme i iframet.

Det der sker nu er at den ganske rigtigt loader siden ind iframet, men det er hele siden, med resten af grafikken, og altså ikke kun
outputtet.

Dette kan ses her.

http://www.servotech.dk/nyesider/servotech2/test/working/nyheder.php

Nogle der har et bud på hvad der kan gøres?

t