for løkke

Tags:    php

Hvad er det nu jeg skal skrive for at lave en for løkke der kører fra 0 til enden af en array?

Har fuldstændigt glemt det lige nu, det er bare væk.

det er noget med :

for($i =0, to count($array), i++) {

men kan ikke huske det præcist

Hjælp plz

Mvh
Lasse

for($i = 0; $i <= count($array) - 1; $i++)
{
//
}

foreach er dog bedre imo. til gennemløb af arrays, da der her tages forbehold for manglende indexes etc.:
http://php.net/foreach

mikl-dk | udv@mikl.dk

En anden mulighed, som jeg normalt bruger, er en while med each:
Fold kodeboks ind/udKode 

--
Thus, I conclude

XyborX:
Har jeg stødt på et par gange - synes dog personligt at foreach er skønnere at kigge på (syntaksen). Ved du om den er hurtigere eller langsommere - eller er det bare din personlige favorit uden nogle egetlige argumenter (ligesom foreach er mig :-))?

mikl-dk | udv@mikl.dk

XyborX:
Har jeg stødt på et par gange - synes dog personligt at foreach er skønnere at kigge på (syntaksen). Ved du om den er hurtigere eller langsommere - eller er det bare din personlige favorit uden nogle egetlige argumenter (ligesom foreach er mig :-))?

mikl-dk | udv@mikl.dk

Umiddelbart tror jeg at foreach er hurtigere da den kun anvender én Implicit counter, mens while+each anvender to. Jeg er dog ikke sikker, men det burde have en betydning..

[Redigeret d. 13/01-05 12:03:42 af JT]

Jeg kan også bedst lide mikl-dk's metode, men har målt XyborX's metode til at være hurtigst.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan også bedst lide mikl-dk's metode, men har målt XyborX's metode til at være hurtigst.

Hmm... Så meget for mine argumenter :)

iih, og så målte jeg forkert ! Det var faktisk foreach der var hurtigst :)

Fold kodeboks ind/udKode 

iih, og så målte jeg forkert ! Det var faktisk foreach der var hurtigst :)

Yes :) Så var der måske hold i noget af det jeg sagde.. indtil videre :)

Nåå, mente det også nok... Jeg har ikke set på den kode du bruger til det, men det var da betryggende at vide :-) Der er nok ikke så stor forskel før der virkelig er tale om mange indexer - men alligevel; lidt har også ret :-)

mikl-dk | udv@mikl.dk

t