Session glemmes!

Tags:    php

Hello freaks,

Jeg har et problem med at håndtere loginfunktionaliteten på mit site. Problemet består i sin enkelthed i, at mine $_SESSION[...] variabler KUN huskes, når jeg redirecter til den første side. Derefter er de glemt?!

Og ja - jeg har husket at kalde session_start() som det første på alle siderne.

Jeg har bygget siderne op på flg. måde:
login.php - (side der indeholder selve formen.).
loginHandler.php - (side der læser mod databasen, foretager valideringer og sætter $_SESSION[...] variablerne.
logud.php (session_unset og session_destroy er de eneste kald).
sitecheck.php (lille script, som includes på alle sider, der kræver login. Filen tjekker om $_SESSION[...] er sat, hvis ikke redirectes der til login.php ellers sker der ting og sager... ;)

Har jeg glemt en væsentlig detalje rent arkitektonisk?

/Daniel

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
sikker på at din browser accepterer din cookie?

Prøv fx at udkommentér dine session_unset etc. i logud.php for at se, om du eventuelt kommer til at kalde dem ved en fejl...

mikl-dk | udv@mikl.dk

Jeg fik det løst igår aftes... Problemet var netop, at jeg på den ene side, kom til at kalde logud.php pga. en fejl i en if-konstruktion.

Så mikl-dk, du havde fat i noget, tak for hjælpen ;)

Jeg fik det løst igår aftes... Problemet var netop, at jeg på den ene side, kom til at kalde logud.php pga. en fejl i en if-konstruktion.

Så mikl-dk, du havde fat i noget, tak for hjælpen ;)

Da du kun kom med en kommentar, så napper jeg selv de 50 UP.

Jeg overlever nok ikke at få de 50 UP, men det du laver der er temmelig frækt (bare at tage points, når du fik løsningen gennem tråden). Fordi det kun var en kommentar, var fordi jeg kun var i gang med at indkredse problemet. Som sagt: pas på med hvordan du opfører dig i internetfora, hvis du fortsat gerne vil have mulighed for at få hjælp af folk.

mikl-dk | udv@mikl.dk

Jeg overlever nok ikke at få de 50 UP, men det du laver der er temmelig frækt (bare at tage points, når du fik løsningen gennem tråden). Fordi det kun var en kommentar, var fordi jeg kun var i gang med at indkredse problemet. Som sagt: pas på med hvordan du opfører dig i internetfora, hvis du fortsat gerne vil have mulighed for at få hjælp af folk.

mikl-dk | udv@mikl.dk

Sorry det var ikke min hensigt, jeg er vant til at begå mig i foraer.
Så jeg vil skrive mig dette bag øret...

Tak for rådet ;)

/Daniel

mikl-dk | udv@mikl.dk

Sorry det var ikke min hensigt, jeg er vant til at begå mig i foraer.

Tak for rådet ;)

/Daniel

Sorry det var ikke min hensigt, jeg er IKKE vant til at begå mig i foraer.

Tak for rådet ;)

/Daniel

t