Mulighed for at lave en udløbsmetode?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Ville høre om der er en mulighed for at lave en udløbsmetode? Har et community hvor man kan bestille VIP profil, også når de bestiller det poster den "bestillingsdato", så tænkte jeg på om man kunne lave en "udløbsdato" Der er på 1 mdr? Også når de logger ind og der er gået 1 måned eller over så bliver deres level skiftet fra 4 til 0?
Ville høre om det var en mulighed

Har også tænkt mig at lave en shop hvor man kan købe html koder, men ved ikke hvordan jeg skal lave sådan at de ikke kan lave de andre html koder? Fks hvis en kun har adgang til <b></b>
Nogle idér?

13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er udløbsdatoen, der opdateres med, så du kan få købsdatoen ved at trække en måned fra udløbsdatoen:
$udloebsdato = x; // hentes fra databasen
$koebsdato = $udloebsdato - (60 * 60 * 24 * 30);
$koebsdato = date("H:i", $koebsdato);

Se evt.:
http://php.net/date

Jeg er kommet til at skrive (time() - (...)) i opdateringsqueryes - det skal selvfølgelig være (time() + (...)) for at få udløbsdatoen, der jo ligger i fremtiden.

Alternativt kan du have to felter i databasen - et til købsdato og et til udløbsdato - hvis ud gør det sådan i stedet, har du mulighed for at have forskellige perioder (15 dage, 30 dage etc.) uden ret meget mere besvær.

mikl-dk | udv@mikl.dk

Kunne man ikke bare gøre sådan her
$kobsdato = date('Hi');
$udloebsdato = date('Hi') + 1;

Det er udløbsdatoen, der opdateres med, så du kan få købsdatoen ved at trække en måned fra udløbsdatoen:
$udloebsdato = x; // hentes fra databasen
$koebsdato = $udloebsdato - (60 * 60 * 24 * 30);
$koebsdato = date("H:i", $koebsdato);

Se evt.:
http://php.net/date

Jeg er kommet til at skrive (time() - (...)) i opdateringsqueryes - det skal selvfølgelig være (time() + (...)) for at få udløbsdatoen, der jo ligger i fremtiden.

Alternativt kan du have to felter i databasen - et til købsdato og et til udløbsdato - hvis ud gør det sådan i stedet, har du mulighed for at have forskellige perioder (15 dage, 30 dage etc.) uden ret meget mere besvær.

mikl-dk | udv@mikl.dk

Kunne man ikke bare gøre sådan her
$kobsdato = date('dm');
$udloebsdato = date('dm') + 1;

Nej, det kan du ikke - funktionen date returnerer en string, som du kan se i dokumentationen. Hvad hvis det er den sidste dag i måneden, den sidste dag i året, den første dag i måneden etc... Det skal være antallet af dage, så en bruger, der fx køber d. 1. februar får lige så meget for "pengene" som en, der køber d. 1. januar.

Jeg vil på det kraftigste anbefale at benytte de ekstremt gode tidsfunktioner, som PHP har indbygget.

mikl-dk | udv@mikl.dk

<< < 12 > >>
t