Probs med sessions

Tags:    php

Jeg er ved at lave en hjemmeside med et login system der bruger session. Problemet er bare at hvis jeg går ind på www.side.dk/side_hvor_man_skal_være_logget_ind.php og har logget ind kommer jeg så til siden....men går jeg ind på side.dk/side_hvor_man_skal_være_logget_ind.php altså uden www foran siger siden jeg ikke er logget ind :S. Hvis jeg så taster adressen ind med www igen er jeg logget fint ind. Hvad kan problemet være? Skriv endelig hvis i mangler kode :D

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ved at lave en hjemmeside med et login system der bruger session. Problemet er bare at hvis jeg går ind på www.side.dk/side_hvor_man_skal_være_logget_ind.php og har logget ind kommer jeg så til siden....men går jeg ind på side.dk/side_hvor_man_skal_være_logget_ind.php altså uden www foran siger siden jeg ikke er logget ind :S. Hvis jeg så taster adressen ind med www igen er jeg logget fint ind. Hvad kan problemet være? Skriv endelig hvis i mangler kode :D

Lyder mærkeligt. prøv lige at post kode...

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
Msn: K_r0y@hotmail.com
-- Problemer er til for at blive løst :) --

Problemet er at session cookien bliver sat med www domænet. Skifter man til at køre uden www, så er man reelt på et helt andet domæne. Så vidt jeg ved skal man sætte php til at gemme cookien med .side.dk som domæne. Dvs med et punktum til at starte med. Det vil gøre at cookien betragtes som gyldig på side.dk og alle side.dk's subdomæner.

Jeg ville nu nok nøjes med et enkelt domæne, og så redirecte alle "forkerte" forsøg til det rigtige domæne. Det løser problemet og mindsker forvirringen.
--
Thus, I conclude

Ok...her er en verifylogin.php den smider jeg på alle siderne hvor man skal være logget ind.

[Sider fjernet]

[Redigeret d. 11/01-05 14:06:32 af Jonas (Decko)]

[Redigeret d. 11/01-05 14:06:52 af Jonas (Decko)]

Har løst problemet. I index.php sender jeg bare brugeren videre til en side der kræver login. Hvis man så ikke er logget ind bliver man smidt tilbage på loginsiden. Så det virker nu.

t