file input/output

Tags:    c++

Hej jeg har lige et lille spørgsmål her som jeg håber nogle kan hjælpe mig med!

Jeg har lavet et tekst dokument der ser sådan ud:
nummer1 nummer2
nummer3 nummer4

så det jeg vil have lavet er et c++ program der henter det første ord i første linie ind i en string som hedder 1 og så henter den den anden linie altså der hvor der står nummer2 ind i en string der hedder 2 bagefter skal den gøre det samme bare med linierne nedenunder og de skal så smides i strings der hedder 3 og 4

Måske:

Fold kodeboks ind/udKode 

rettet

[Redigeret d. 23/05-05 23:54:47 af Johan]

Eller nej det ville være bedre hvis jeg bare kunne vide hvor mange linier der er i dokumentet kan man lave sådan den putter linie antalet i en variabel?

Du vil bare tælle antal linier ?

Fold kodeboks ind/udKode 

Jep nu har jeg fået hvad jeg skulle bruge jeg mangler bare en ting! her er mit program prøv at se om du kan forstå hva jeg vil med det jeg har lagt nogle kommentare! men jeg mangler nu at få lavet sådan den ser hvor mange ord eller hvor mange mellemrum der er i variablen Input og så gemmer den antallet i tal1

oversætteren
Fold kodeboks ind/udKode 

Ordlisten words.txt
Fold kodeboks ind/udKode 

Når du har læst filen, skal du skrue den tilbage til start inden du læser den igen, det gøres med:

hent.seekg(0);

Du skal også kalde hent.clear(); når du har læst, for at få resat eof-mærket.

Okay men kan du hjælpe mig med at lave sådan at man kan hente det antal ord der er i en string fx:
string tekst = "Hej med dig";
int ord = 3;

så den skal altså tælle hvor mange ord der er i variablen tekst og så sætte antallet ind i variablen ord!

Det andet problem jeg skal have er sådan at man kan hente ordene fra variablen tekst en af gangen og så udskrive dem fx:

string tekst = "hej med dig"
cout << ord1;
cout << ord2;
cout << ord3;

kan du hjælpe med det???

t