Online/offline?

Tags:    php

Hej jeg har et problem kan ikke få det her til at virke helt!
Har et community hvor man kan se hinandes profil.. Også i profilen skal den vise om personen er offline eller offline! Jeg har et timesystem der opdatere hver minut, der har jeg så sat den til at opdatere "$tid" også med denne her funktion
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan så ikke helt få den til at vise om den er offline eller online?

min kode ser sådan her ud: (TAGET UD FRA MIN VISPROFIL.PHP)
Fold kodeboks ind/udKode 

Altså hvis den skal være online skal den være 1 når man har trukket de to ting fra hinanden også når den skal være offline bliver det jo et minus tal.. Fks hvis sidste online tid var 13:23 og man kigger på profilen kl 18:02 så er det jo cirka 4:39 Timer siden personen var sidst på

Håber der er nogle der kan hjælpe!

9 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Måske kunne du tilføje en række i din tabel, og kalde den online, og hvergang en person logger på ændrer den sig til ja, og hvergang han logger ud opdater den rækken med nej?

Plejer date ("H:i") ikke at returnere minutter:sekunder... en streng?
Det duer vidst ikke at trække 2 strenge fra hinanden :)
Desuden hvis man lavede det som tal, kunne vi forestille os at $tal2 var lig 1700 (klokken 5), og $row["tid"] var lig 1659. Det er 1 minutsforskel og burde derfor give en... nej vel.
1700 - 1659 giver vidst 41 og er derfor ikke inden for det spekter du undersøger. Prøv at fjern ":" fra date og sæt > ind istedet for == i if sætningen (den første).

Eller prøv at brug mktime() til at konventere tiderne til værdier som er lidt nemmere at regne med.

Du må ha følgende rader i din tabell:
tid_logget_inn, type "datetime"

Jeg har ikke testet det, men kanskje du kan bruke noe som dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

EDIT: 'NOW()' skal være NOW(). :)
-------------------------------------
I am AGAINST TCPA!!
[ http://www.againsttcpa.com/ ]
-------------------------------------
Mvh
DiZpel

[Redigeret d. 06/01-05 12:40:28 af DiZpel]

Hvis du bruger sessions til at holde styr på dine brugere, kan du gemme deres session id i brugertabellen - ved deres bruger.
Hvis du kalder feltet for "sess", ved du at alle de brugere der har en værdi i sess er online. Når de logger af, sætter du bare sess til at være tom eller 0.

hvis du vil fange brugere der ikke logger korrekt ud, kan du sætte et timestamp ved hver bruger. Hver gang brugeren bevæger sig på siden, kan du opdatere dette timestamp.
Når en bruger vil se info om en bruger, kan du se hvor gammelt deres timestamp er. Hvis det er for gammelt, kan du logge dem ud automatisk ved at sætte deres "sess" til tom eller 0 i tabellen.

Det er jo kun nødvendigt at opdatere hvem der er online/offline når det skal vises...

Det hele kan laves ret nemt med et par funktioner...

Her er et online script som gemmer i database hvem der er online og hvilken side de er op!
Du skal bare lægge dette script ind i alle dine sider!

Fold kodeboks ind/udKode 

sql dump
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du kan bruge det!
Du kan vel bare tilføje nogle feter i database som gemmer link til brugers profil og alt det der!

Måske kunne du tilføje en række i din tabel, og kalde den online, og hvergang en person logger på ændrer den sig til ja, og hvergang han logger ud opdater den rækken med nej?

Den har jeg prøvet men så er der nogle der har popup stopper og bare lukker siden uden at logge ud

Så må du jo bare have et script der tjekker om brugerne er aktive hvert minut.

Mvh.
Rasmus Højlund

Mvh.
Rasmus Højlund

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan skal det laves rigtigt? Altså hvis den trækker de to ting fra hinanden skal det være 0

Mvh.
Rasmus Højlund

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan skal det laves rigtigt? Altså hvis den trækker de to ting fra hinanden skal det være 0

Har lavet en der hedder tid og tidnu , når folk logger ind og logger ud bliver den ved med at være Online , hvor den skulle skite til offline efter 1 min. så nu skal det nok være:
Fold kodeboks ind/udKode 

t