Ret nyhed funktion

Tags:    php

Tja, nu er jeg stadig ikke den vile php koder, så tænkte på om i evt kunne hjælpe mig med en lille funktion her.

Jeg mangler et lille script (inkl en forklaring på tingene :D)
Der gør at jeg når jeg har tilføjet en nyhed, og har lavet en fejl, hvorefter jeg kan log ind og rette i nyheden via en admin sektion, da jeg altid bliver nød til at logge ind i min mysql database, som er ved at være lidt ireterende at skal hele den vej igennem.

Tak på forhånd...

// Kidd

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tja, nu er jeg stadig ikke den vile php koder, så tænkte på om i evt kunne hjælpe mig med en lille funktion her.

Der gør at jeg når jeg har tilføjet en nyhed, og har lavet en fejl, hvorefter jeg kan log ind og rette i nyheden via en admin sektion, da jeg altid bliver nød til at logge ind i min mysql database, som er ved at være lidt ireterende at skal hele den vej igennem.

Tak på forhånd...

// Kidd

Jeg kunne forestille mig du vil have noget lignende det her...

Denne fil skal hedde db.php.

Fold kodeboks ind/udKode 

Denne fil skal hedde ret.php.

Fold kodeboks ind/udKode 

Denne fil skal hedde skriv.php.

Fold kodeboks ind/udKode 

Denne fil skal hedde vis.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Denne fil skal hedde index.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Denne fil skal hedde update.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Denne fil skal hedde gem.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Der skulle være ale de informationer i kommentarerne i koden, du skulle få behov for ellers kan du jo bare skrive tilbage.

Og hvad angår login system til disse sidder, kan jeg anbefale følgende: http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=87

Det bruger jeg og det fungerer. Hvis du har problemer med at få login systemet til at virke kan du også bare skrive.

Mvh

Soelmark

Tak på forhånd...

// Kidd

Faktisk meget nemt. Regner med at du kan finde ud af at indsætte data? der bruger du jo insert into. Når du så skal rette den kan du fx. noget som river en given data sæt ud i nogle forms, du retter det du skal og trykker så på en knap som opdatere din databasen. I din sql sætning skal du så bare bruge update og sige where id = 'MinId'. Forstod du det?

Slot

Faktisk meget nemt. Regner med at du kan finde ud af at indsætte data? der bruger du jo insert into. Når du så skal rette den kan du fx. noget som river en given data sæt ud i nogle forms, du retter det du skal og trykker så på en knap som opdatere din databasen. I din sql sætning skal du så bare bruge update og sige where id = 'MinId'. Forstod du det?

Slot

A hva... :D Nej, forstod det ikke helt, fik tilsendt et script før (er slettet nu), hvor jeg bare ikke kunne få det til at virke ligemeget hvad jeg gjorde, og der skulle den gerne have hentet nogle data (var forms osv).

Men der kom ikke engang nogen nyhed frem jeg kunne vælge imellem.
Eller måske er det bare mig der er for træt.
// Kidd
#Kidd.dk @ Quakenet
Http://www.kidd.dk

[Redigeret d. 29/12-04 02:23:33 af Morten Q]

[Redigeret d. 29/12-04 02:23:55 af Morten Q]

t