Sitet tilpasser sig efter skærmopløsningen

Tags:    php

Hej alle

Sad og skulle lave et design til en side, men kunne ikke få det som jeg gerne ville have det. Så tænkte jeg: "Hey! Hvorfor ikke lave et site som tilpasser sig efter den enkelte persons skærm"
Og det jeg mener er at, hvis en person med en skærm der køre 1600*1200 kommer ind på sitet, skal top billedet eller logoet være 1568 bredt og hvs en der køre 800*600 kommrt ind på sitet skal det kun være 768.

Jeg var i tvivl om man kunne få php til at gøre det, men jeg vidste man kunne med java, og jeg krearede:

<script type='text/javascript'>
if (document.all) {
browserwidth = document.body.clientWidth;
browserheight = document.body.clientHeight;
}
screenheight = screen.height
screenwidth = screen.width
document.write ('' + screenwidth + + screenheight + '')
</script>

Men, hvis jeg skal have sitet til at være så dynamisk skal jeg jo have "document.write ('' + screenwidth + + screenheight + '')" ud til en vatiabel.. Og har siddet og rodet med det i 2 timer, så jeg havde håbet der var nogen her der kunne hjælpe....

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej alle

Sad og skulle lave et design til en side, men kunne ikke få det som jeg gerne ville have det. Så tænkte jeg: "Hey! Hvorfor ikke lave et site som tilpasser sig efter den enkelte persons skærm"
Og det jeg mener er at, hvis en person med en skærm der køre 1600*1200 kommer ind på sitet, skal top billedet eller logoet være 1568 bredt og hvs en der køre 800*600 kommrt ind på sitet skal det kun være 768.

Jeg var i tvivl om man kunne få php til at gøre det, men jeg vidste man kunne med java, og jeg krearede:

<script type='text/javascript'>
if (document.all) {
browserwidth = document.body.clientWidth;
browserheight = document.body.clientHeight;
}
screenheight = screen.height
screenwidth = screen.width
document.write ('' + screenwidth + + screenheight + '')
</script>

Men, hvis jeg skal have sitet til at være så dynamisk skal jeg jo have "document.write ('' + screenwidth + + screenheight + '')" ud til en vatiabel.. Og har siddet og rodet med det i 2 timer, så jeg havde håbet der var nogen her der kunne hjælpe....

Jeg har altid stødt ind i problemet, PHP er serverside, derfor kan man ikke læse skærm bredde og skærm højde med PHP. Men jeg tænkte det må da kunne lade sig gøre, så jeg lavede det her script...

Scriptet er lavet til noget bruger optælling, så det er lavet så det kun tjekker 1 gang, i samme browser.

Til Head sektionen

Fold kodeboks ind/udKode 

Til toppen af din side

Fold kodeboks ind/udKode 

Husk at starte Session

Jan Larsen
CO-owner Jabo-web.com
http://www.jabo-web.com?ref=3

[Redigeret d. 26/12-04 11:55:34 af Jan L]

hehe tag det ikke ilde op, men det lyder til at du er lidt lost med hensyn til java og javascript, da du omtaler javascript som java. Disse to ord/begreber/sprog har intet tilfælles eller nogen som helst forbindelse. :)
// runix

Det må kunne laves med css.. Det er ikke smart at kræve javascript eller cookies, bare pga designet.
--
Thus, I conclude

Det må kunne laves med css.. Det er ikke smart at kræve javascript eller cookies, bare pga designet.
--
Thus, I conclude

ville også vælge css hvis jeg var dig

t