Kun være logget ind en gang ad gangen?

Tags:    php

Hej og glædelig jul!

Mit community køre på sessions, og jeg har time system i den! Men så er der nogle der er så kloge at have flere vinduere åbnet ad gange fks 3 så får de 3 min i minuttet.

Hvordan undgår jeg dette?
Min login.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Og når man er logget ind ser det sådan her ud:
[pre]
<?session_start();

include("../mysql.php");

if($_SESSION[navn] && $_SESSION[kode]){

$result2 = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE navn='$_SESSION[navn]'");
while($row = mysql_fetch_array($result2)) {

if(mysql_num_rows($result2) == 0){

echo "<a href=\\"index.php\\">Login</a>";

} else {
echo "
osv osv
";
}
} else {

echo "a href=\\"index.php\\">Login</a>";

}
?>

Nogle der kan hjælpe?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
okay. sådan havde jeg ikke lige forestillet mig den. Det er meget muligt at den virker, men da det er et statistik-script har jeg den holdning at den skal køre usynligt i baggrunden uden at påvirke brugeren. Et script der opdaterer hvert minut ville jeg ikke betegne som nogen særligt god løsning. Det jeg havde tænkt mig var, at hver gang der logges ind, indsættes en ny række i en tabel. Hver gang en bruger henter en side opdateres tiden. En række vil således indeholde:

brugerid, sessionstarttid, sessionsluttid

Ligegyldigt hvor mange vinduer der er åbne vil tiden således altid tælle på den sidste session. Det kan eventuelt bare være en del af brugertabellen.

Det er måske ikke helt tydeligt hvad jeg mener, men hvis du er interesseret må du skrive igen, så skal jeg forklare.

okay. sådan havde jeg ikke lige forestillet mig den. Det er meget muligt at den virker, men da det er et statistik-script har jeg den holdning at den skal køre usynligt i baggrunden uden at påvirke brugeren. Et script der opdaterer hvert minut ville jeg ikke betegne som nogen særligt god løsning. Det jeg havde tænkt mig var, at hver gang der logges ind, indsættes en ny række i en tabel. Hver gang en bruger henter en side opdateres tiden. En række vil således indeholde:

Ligegyldigt hvor mange vinduer der er åbne vil tiden således altid tælle på den sidste session. Det kan eventuelt bare være en del af brugertabellen.

Det er måske ikke helt tydeligt hvad jeg mener, men hvis du er interesseret må du skrive igen, så skal jeg forklare.

Alternativt til at lave Start og slut tid kunne man jo lave en med last update. Hvis der så prøves på update og brugeren så har 3 vinduer, så skal scriptet bare tage det første og hvis de andre vinduer ligger inden for 60 sekunder skal de bare smides ignoreres

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

jeg kan ikke se noget time-system??

jeg kan ikke se noget time-system??

Nej men det viser jeg jo heller ikke her!

Grunden til jeg nævner det er, at jeg tror det ville være nemmere at sætte begrænsningen i tælleren end ved login, så man altså godt kan være logget ind flere gange, men at tiden kun tæller en gang.

Grunden til jeg nævner det er, at jeg tror det ville være nemmere at sætte begrænsningen i tælleren end ved login, så man altså godt kan være logget ind flere gange, men at tiden kun tæller en gang.

Min tæller meget enkel, men den virker:
Fold kodeboks ind/udKode 

Alternativt til at lave Start og slut tid kunne man jo lave en med last update. Hvis der så prøves på update og brugeren så har 3 vinduer, så skal scriptet bare tage det første og hvis de andre vinduer ligger inden for 60 sekunder skal de bare smides ignoreres

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Problemet er bare at nogle bare lukker siden uden at logge ud, og man kan ikke smide en popup på da nogle har popup stopper :S

t