Fødselsdato -> Alder

Tags:    php

Hej folkens.

jeg skal bruge et script der ud fra tre mysql felter (fødselsdag,fødselsmåned,fødselsår) regner alderen af personen ud. Jeg har også skrevet en tråd herinde før, men fik den lukket lidt for hurtigt for det var ikke helt præcist den kodestump jeg fik. Så jeg prøver lige igen.

Scriptet jeg bruger indtil videre ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

www.HighBorn.dk <- Efter jul! :)

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej folkens.

jeg skal bruge et script der ud fra tre mysql felter (fødselsdag,fødselsmåned,fødselsår) regner alderen af personen ud. Jeg har også skrevet en tråd herinde før, men fik den lukket lidt for hurtigt for det var ikke helt præcist den kodestump jeg fik. Så jeg prøver lige igen.

Scriptet jeg bruger indtil videre ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

www.HighBorn.dk <- Efter jul! :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Den første linje i funktionen er bare til at formatere dagen, der skal være et 0 foran hvis der kun er et ciffer, ellers kunne jeg ikke få den til at virke..

Mvh Bob

<?php

$birthYear = 1989;
$birthMonth = 04;
$birthDay = 05;

$nYear = date("Y");
$nMonth = date("m");
$nDay = date("d");

$age = $nYear-$birthYear-1;

if(($nMonth > $birthMonth) OR (($nMonth == $birthMonth) AND ($nDay>=$birthDay))) {
$age++;
}

print $age;

?>

Hvad er problemet?

mikl-dk | udv@mikl.dk

Hvad er problemet?

Problemet var at hvis man satte den til at jeg havde fødselsdag i går så sagde den jeg var 16 selvom jeg så ville være 17....
www.HighBorn.dk <- går snart i luften :)

Prøv evt. at lege med at sætte skiftevis $birthday og $today til at være 23:59:59 i stedet for 0:0:0 - fx:
$birthday = mktime(23, 59, 59, $user_data[fodselsdag], $user_data[fodselsmaned], $user_data[fodselsar]);

mikl-dk | udv@mikl.dk

Hvad er problemet?

Problemet var at hvis man satte den til at jeg havde fødselsdag i går så sagde den jeg var 16 selvom jeg så ville være 17....
www.HighBorn.dk <- går snart i luften :)

Hmm.. har ikke lige testet mit script på den måde...

Hvis du har prøvet, virker mit da?

Og hvis du finder løsningen, vil du så ikke poste den her?

Mvh Bob

t