Brug af variabler i klasser?

Tags:    c++

Davs

Jeg sidder og skal lave et engine. Jeg har lavet en funktion som hedder void InitGameData(); Den skulle gerne instille alle variablerne til start. Men Hvis jeg skal bruge variblerne så de kan bruges frem og tilbage mellem alle klasserne? De bliver jo væk når denne funktion afslutter så hvor skal jeg gøre af mine varibler og hvordan skal jeg instille og kalde dem?


--------------------------------------------------
Regards Rasmus Hamberg



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet, men

Du kan lave dine variable globale:

int z;

void InitGameData()
{
z = 1234;
}

Eller de kan tilhøre en instans af en class:

class X
{
public:
int x;
};


X x;

void InitGameData()
{
x.x = 1234;
}

Men prøv lige at forklare problemet.



ALtså InitGameData() er medlem af samme klasse.... det er det der er problemt. (undskyld forklare lidt krinlet i starten)

Fold kodeboks ind/udKode 


Fold kodeboks ind/udKode 



Håber koden vil hjælpe.



[Redigeret d. 19/05-05 22:42:15 af Rasmus Hamberg]



Skal du ikke bare:

Fold kodeboks ind/udKode 




Skal variablerne ikke bare initialiseres én gang ved oprettelsen af objektet ?
For så gør du det da bare i constructoren:
Fold kodeboks ind/udKode 





Mange tak!
Det virkede!

Hvad betyder det der = 0xdeadbeef?



Mange tak!
Det virkede!

Hvad betyder det der = 0xdeadbeef?


0x foran et tal betyder at det er hex, 0x10 er således 16 og 0x100 er 256, 0x0C er 12, 0xdeadbeef er 3735928559



Mange tak!
Det virkede!

Hvad betyder det der = 0xdeadbeef?


0x foran et tal betyder at det er hex, 0x10 er således 16 og 0x100 er 256, 0x0C er 12, 0xdeadbeef er 3735928559


ahh smart :D
--------------------------------------------------
Regards Rasmus Hamberg



t