Warning: Unknown();

Tags:    php

Warning: Unknown(): Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0

Hvad for en fejl er det, og hvordan kan jeg evt. rette den?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Warning: Unknown(): Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0

Regner med at du har windows.
Start ->Kør->php.ini
I den fil søger du efter session.bug_compat_42 eller session.bug_compat_warn

Prøv det og sæt det til det modsatte som det er sat til :D

mxs @ http://poet.frac.dk
Slamkodning for fred

Regner med at du har windows.
Start ->Kør->php.ini
I den fil søger du efter session.bug_compat_42 eller session.bug_compat_warn

Prøv det og sæt det til det modsatte som det er sat til :D

mxs @ http://poet.frac.dk
Slamkodning for fred

Jeg kører ikke windows, og de to variabler du nævner, findes kun i php.ini til windows, de findes i hvertfald ikke på min linux server.

Lyder måske dumt, men ud fra fejlmeddelelsen, lyder det som om det ville være en idé, at slå register_globals til :)

t