Uden brug af Java skal du opdatere hele tiden, også selvom der ikke er sket noget i Databasen (hvis man bruger sådan en); med java kan dette gøres anderledes. Outputtet kan godt være almindeligt html, men en fordel at brugerens browser ikke skal opdatere hvert 5 sek? Jeg vil blive ret træt af kliklydende, og serveren ret træt af at arbejde HELE tiden. Ved godt kliklyden kan slås fra, men jeg foretrækker at den er der, så jeg kan følge med i hvad der sker.
Øhm, du vil blive træt at kliklyden, men du vil stadig gerne have den er der?
Når du laver chatten i java, bliver den jo af gode grunde også nød til at holde kontakten med serveren, hvilket selvfølgelig også kræver lidt arbejde af serveren. Du har ret i at serveren har mere arbejde ved at lave den uden java (hvis det altså laves ordentligt), men hvis antallet af brugere er relativt lavt, kan jeg ikke se det skulle have en støre betydning. Men jeg synes ikke det ændre ved faktumet at du godt kan lave en simpel chat uden java på højde med en simpel chat med java. Kan ganske vist sagtens give dig ret der er en masse fordele ved brug af java, men samtidigt ligger der også en masse mere arbejde i det, og desuden vil det højst sansynligt også kræve du har adgang til en server, hvor du kan ligge din "chat server".
---
Hilsen Anders