Regne alder ud.

Tags:    php

Jeg er ved at en hjemmeside og er næsten færdig, men faldt over et lille problem.
Brugeren indtaster deres fødselsdato (dd-mm-yyyy eller noget i stil af)
Hvordan kan jeg så regne alderen ud. For i vis profil vil det jo se pænest ud hvis der står han er 33 år gammel f.eks.

www.HighBorn.dk <- går snart i luften :)

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ved at en hjemmeside og er næsten færdig, men faldt over et lille problem.
Brugeren indtaster deres fødselsdato (dd-mm-yyyy eller noget i stil af)
Hvordan kan jeg så regne alderen ud. For i vis profil vil det jo se pænest ud hvis der står han er 33 år gammel f.eks.

Fold kodeboks ind/udKode 

Husk at ændre $birthday.
9 = måned.
18 = dag.
1990 = år.
Så burde du selv kunne insætte info'en i koden :)

M.v.h. Johnny Rasmussen.

[Redigeret d. 10/12-04 18:31:05 af Johnny Rasmussen]

Det er måske nemmere hvis man laver tre rullemenuer, en til dag, en til måned og en til årstal. Så man får dataene delt op.

Det behøver ikke at være direkte kode, bare en guide til hvordan..

Det er måske nemmere hvis man laver tre rullemenuer, en til dag, en til måned og en til årstal. Så man får dataene delt op.

Det behøver ikke at være direkte kode, bare en guide til hvordan..

Hvor har du dato'en i en MySQL db ?
Det går rigtigt godt ski** stavefejl.

M.v.h. Johnny Rasmussen.

[Redigeret d. 10/12-04 18:32:58 af Johnny Rasmussen]

Tusind tak for det hurtige svar. Det virker fint. Ja jeg har det i en MySQL tabel
Men kom til at tænke på, viser den ikke at man er 18 år hvis der er f.eks. kun en måned til man har fødselsdag?

[Redigeret d. 10/12-04 18:47:14 af Michael Knudsen]

Men kom til at tænke på, viser den ikke at man er 18 år hvis der er f.eks. kun en måned til man har fødselsdag?

Kan da lige svare på mit eget spørgsmål. Har prøvet at sætte min fødselsdato til 1.1.1987, og så siger den jeg er 18 år.
Det er også fint nok til at starte med men vil da gerne have et script der kun runder ned, så den passer.

Nå fandt selv ud af det igen.

Man skal bare bruge floor() istedet for round().

Men tak for hjælpen.. du får lige pointene

Tusind tak for pointene, og undskyld jeg først svare nu, men jeg skulle lige lave mad :(.

Det var mig der var lidt hurtigmed round(), det var den jeg kom til at tænke på, men endnu en gang tak..!

M.v.h. Johnny Rasmussen.

Tusind tak for pointene, og undskyld jeg først svare nu, men jeg skulle lige lave mad :(.

Det var mig der var lidt hurtigmed round(), det var den jeg kom til at tænke på, men endnu en gang tak..!

M.v.h. Johnny Rasmussen.

Jeg var også selv lidt hurtig til at give point for jeg har ikke selv fundet løsningen endnu. sådan som jeg læste det på php.net forstod jeg at floor() var funktionen at bruge, men den siger jeg er 16 selvom jeg er 17 så den runder ned på en rimelig mærkelig måde!

Så jeg har faktisk ikke fundet ud af det endnu...

t