Jeg fik nok ikke forklaret mig ordentligt.
Jeg skal lave lyde helt nede på scratch, altså jeg skal programmere en PIC-processor som skal 'afspille' lyde direkte til en højtaler. Så jeg skal hverken bruge windows eller DOS.
Jeg havde forstillet mig noget med et array der indeholder eks. hex som så bliver afviklet og bliver sendt til højtaleren.
Det skulle vist kunne lade sig gøre...
Hvis du hverken skal bruge windows eller DOS, hvordan vil du så afvikle dit program?
Går ud fra at du skal have et OS, eller er det mig der er dum?
Jeg ved ikke om det var dig der ikke fik forklaret dig godt nok eller det var mig der ikke fik linket stort nok, men her er lidt tekst fra den side du kommer ind på ved at følge det link jeg smed til dig:
PIC stands for programmable interrupt controller
The base clock frequency of the 8254 is 1193180Hz which is 1/4 the standard NTSC frequency, incidentally. The counters have the values of the divisors, which, roughly speaking, are used to divide the base frequency. Thus the output of channel 0 will be at a frequency of 1193180Hz if counter0=1, 596590Hz if counter0=2 and so on. Therefore counter0=0 => a frequency of approximately 18.2 Hz, which is precisely the frequency at which the PIC is made to interrupt the processor. In DOS, the PIC is programmed to call the Interrupt Service Routine (ISR), at vector 8.
Effectively this means that the value of counter0 will determine the frequency of the timer ISR (Vector 8 in DOS) is called. Changing counter 0 changes the rate at which the timer ISR is called. Therefore if the same person wrote both the code for the ISR, and that for programming counter 0 of the 8254 timer chip, then he could get his ISR called at a predetermined rate as required.
Så selv om det handler om at lave en pc-speaker driver til Linux, kommer det ind på hvad man skal gøre for at kode til en PIC ... hvilke adresser den har (porte) og oven i købet lidt omkring lyd og hvordan man kommer rundt om den begrændsning der er med en 1 Bit DAC ... ved at samle samples i bursts osv.
Hvis det ikke har relevans til det du vil ... lave kode selv der bruger pc speakeren (PIC programmering) så må du kalde mig Mads fremover