hit counter ved download system

Tags:    php

Hey alle sammen!
Jeg vil gerne spørger hvordan man kan lave en hit counter til sit download system. Er ret lost på det punkt :(

---------------------------------------------
Mvh.
Thor Astrup aka. Hamlet
Webmaster på Xiton.dk

De ting der skal kunnes hentes smider du lige i en database eventuelt med felterne filnavn, counter, size, type

Lav så en php side, der ud fra ID videre sender brugeren til filen, samt tæller en op i counter rækken.. brug size til at fortælle eller selv se hvor mange Mb du har sendt, og doc til at finde tilsvarende iconer til filerne hvis det er relevant..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Hey alle sammen!
Jeg vil gerne spørger hvordan man kan lave en hit counter til sit download system. Er ret lost på det punkt :(

---------------------------------------------
Mvh.
Thor Astrup aka. Hamlet
Webmaster på Xiton.dk

Finder det højst besynderligt at du har en link counter (og dermed hit counter) liggende under download, hvis du ikke selv ved hvordan :-) ?

// Kasper

ja det er godt nok lidt weird :)

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

ja det er godt nok lidt weird :)

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

tjo... men det er jo sikkert ikke ham som der har lavet det. Hvis man kigger under programmer ligger ad-ware6 der også.

udover det, så skal du bare tælle op hver gang en person klikker på filen :)

Dette kan du f.eks. gøre ved at sende brugeren ind til en hent.php side, som tæller antallet af download op med een.

hvis du nu har en tabel, som indeholder dine filer og antallet af downloads, kan denne f.eks. se sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

f.eks. hent.php som kunne blive kaldt med nogle parameter:
hent.php?id=1
Fold kodeboks ind/udKode 

Det var i hvert fald een måde at gøre det på.

edit: rettede lige et tabelnavn og tilføjede selve tabellen (create...)

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

[Redigeret d. 07/12-04 11:05:59 af Jimmi Westerberg]

Der ramte du rigtigt. Jeg har deeplinket til nogle scripts som jeg har fundet på nettet :D
Skriver også på forsiden at jeg ikke vil tage nogen form for copyright for de ting der er der.
Hvis jeg laver mit eget kommer der en helt ny sektion som kun omhandler mine scripts!

Glemte lige at sige tak for hjælpen :D

Mvh.
Thor Astrup aka. Hamlet
Webmaster på Xiton.dk

t