Hvor meget ville i tage?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hvad ville i tage for et site som http://www.scalabio-nykobing.dk/ ? Jeg skal også lave design til det...

tjaa, synd for dig, men jeg gider ikke åbne IE for at checke..

Ja.. sådan er det jo når man ikke laver det browser uafhæningt :)
- SpeC|DK - #SpeC.DK @ Q-NET

Den 27-11-04 15:38 skrev Mikkel Snitker (SpeC|DK) følgende:
-----------------------------------------------------------------------------

Ja.. sådan er det jo når man ikke laver det browser uafhæningt :)
- SpeC|DK - #SpeC.DK @ Q-NET

Hvilket meget simpelt begyder at du ikke kan kode hjemmesider.

www.html.dk
w3schools.com
http://w3c.org

læs og lær :P

"dvs. sige der er 4500 kr tilbage til virksomhedens udgifter. og udgifter til løn i tilfælde af at virksomheden har lidt problemer med at hive jobs ind."

og du glemmer selføldig at tænke på at freelancer ikke har/tænker over disse udgifter.

Og at du vil have 15k for et cms er latterligt meget.
Patch-cms som er rigtig godt koster kun omkring de 5000kr.

Og de 20 dage, var hvis alt skulle udvikles fra bunden.

Men hvis du vil højne prisniveauet, så sørg for at der er EKSEMPEL PRISER PÅ FIRMAERNE HJEMMESIDER !!!!!
ellers er det ret svært at sammenligne.

ok for det første kan jeg jo lyn hurtigt se at du sikkert ikke betaler en rød reje for at leve generelt, alt hvad du bruger dine penge på er sjov og ballade!

med lad mig udpensle udgifterne lidt. de 4500 kr skal bla. bruges til husleje, syge dagpenge til ansatte, udstyr og internet. når de ting først er betalt er der ca. 150 kr tilbage. men lad os så også se lidt på din og min timeløn for mine 4500 skal jeg først er der ferie penge det er ca. 725 kr pr. så er der 3050 kr tilbage. nu bliver der så trykket skat hvilket ca. ligger på 48%, om regnet at jeg skal betale 1464 kr i skat.... så er der så 1586 kr udbetalt. det er så nu jeg skal begynde at betale regninger.

så siger du en freelancer ikke skal tænke på udgifter.. skal du ikke betale skat, mad og husleje? nå nej det har jeg glemt du er jo ikke en dag over 18 så du er sikkert ikke blevet intruduceret til livets udgifter....

og til sidst grunden til at der ikke er pris ekspempler på projekter er at holde prisen mellem leverandør og kunde. så andre leverandøre ikke umiddelbart kan gå ind og underbyde den første leverandør. som også er med til at for bedre konurrencen. prøv at tænke lidt over det... og så kan du forstå hvorfor folk kan få ondti røven over sådan nogen som dig!

~ Steffen

Nerd is a word only used by those who cant pronounce Intellectual
----------------------- EOF ----------------------

Den 27-11-04 00:40 skrev Steffen Sørensen følgende:
5Kilo du må da være skingrende sindsyg... det er pga. folk som jer rigtige web berauer går konkurs, og det er også folk som er hadet af web berauer fordi i under byder markedet, et CMS system koster min 15K alt afhængingt af hvilke funktioner der skal være. det er jo ikke for sjov at vi bruger flere år af vores liv på at blive uddannet inden for området. og det er heller ikke fordi at naboens knægt skal sidde og underbyde markedet!

hold jeres lav budget websites, og dårlig kommunikation til jeres egne projekter og lade de professionelle om at lave websites!

~ Steffen

Nu må du da lige styre dig. Der er da overhovedet ingenting i vejen med at enkelte personer forsøger sig på dette marked. Jeg kan da sagtens forstå at firmaer og andre henvender sig til private hvis de skal have lavet noget. Hvorfor betale mere for at hyre et såkaldt web berau, når en anden kan klare det samme til deres tilfredsstillelse for meget mindre?
Jeg syntes da tværtimod at det er trist der er så mange der satser på "big business" inden for dette område. Mange vil være i stand til at sætte sig ned og kunne sammensætte en nogenlunde professionel hjemmeside efter en måned. Dertil er der jo kommet den uddannelse på de tekniske skoler, kaldet digital media så man kan blive multimedie integrator eller noget i den stil. Magen til uansvarlig uddannelse skal man lede længe efter - det skulle da lige være noget som toiletrenser, men tilbage til emnet.
Efter min mening er det utroligt så meget der bliver satset på dette område hvilket er et spild.
Misforstå mig ikke, det er klart det er nødvendigt med nogle store spillere på området, men til lignende opgaver som dette, er det da fuldstændigt åndssvagt at du sidder og tuder over at det er sådanne der gør at firmaer der lever af at producere hjemmesider går fallit. De må da have vist det var en ustabil branche da de gik ind i den. Hvis jeg som firma engang skulle have lavet noget nogenlunde enkelt ville jeg da meget gerne bruge en privat person der har masser af evner inden for området til at klare en opgave istedet for at hyre et "professionelt" firma der kan smide alverdens CMS'er systemer i nakken af en som man slet ikke har brug for til priser der slet holder.

Steffen Sørensen

fordi du måske kalder dig selv for proff og har et firma, gør dig ikke bedre end alle andre.

Det først du sagde var næmest at freelance løsninger var dårlige.
Men sjovt nok så er det meste php jo freelance / selvlært.

At du har spildt dit liv på at tage et uddanelse hvor du kun lærer php (hvis den findes) kan jeg jo ikke gøre for.

Og hvordan skal jeg kunne gætte mig til pris niveauet når ingen gider fortælle det ? HVA !!!

så stop lige med at flame freelance , og sæt dine egne priser ned hvis du ikke kan klare konkurrence så må du jo lukke.

Og jeg ved sku godt hvad det koster at leve.

så stop lige med at tro du er så bedrevidende.

Hvis nu jeg starter med dig jeppe

det første sted du træder i spinaten, og viser at du ikke ved ret meget om hvad du taler om... lad mig skære det ud i pap et website indeholder groft sagt to dele. del nummer et består af et design. designet er lavet ef en uddannet grafiker. og nej en uddannet grafiker er ikke en der kun er blevet undervist i at bruge photoshop. en uddannet grafiker kan også finde ud af at kommunikere med folk på den anden side. en grafiker ved også hvordan folk tænker og hvordan farver o.sv. reagare på folk.
det kan da godt være du kan lave et flot design... men kommunikere det, det rigtige ud til brugeren? højest sandsynligt ikke. og en lille sandhed er at din kunde aner heller ikke en flyvende fis om kommunikation. den anden del er en udvikler. han sidder laver så det her website. ud fra de specifikationer der kommet fra kunden og grafikeren. og jeg gidder ærligt talt ikke komme ind på hvilket platform det nu kører på.

så er der din kritik af uddannelser hvis du ikke har en HH uddannelse kan du så blive butiks asistent? højest sandsynligt ikke... du skal have en uddannelse. og personligt ville jeg aldrig nogen sinde ansætte en der ikke havde nogen uddannelse inden for medie. men han skal sku også vise hvad han kan.

og med hensyn til designet her til sidst... det kan godt være at kunden er til freds.. men ville kunden ikke være mere tilfreds hvis det gav ham 20% mere i omsætning fordi designet var lavet ordentligt.

så er der så den endeløse nedrakning af priser. hvis du ved hvad det koster at leve prøve lige at sætte et budget op der viser hvordan faen du vil bære dig af med at leve af 5000 kr (31,50 i timen) om måneden. og så indregn lige at du ikke har betalt skat endnu. og sæt lige lidt fint op ikke....

med hensyn til PHP må jeg nok skuffe dig.. der findes ikke en uddannelse som kun underviser i PHP. men jeg er både blevet undervist i PHP og har selv undervist i PHP, og alt videre gåpende uddannelse er 90% selv lært, og du har vejleder til at vejlede dig.

med hensyn til dit gæt af prisen. nej du får den ikke af vide af den grund at det er konkurrence fremmende at du ikke få den af vide. misforstår mig nu ikke, og tro at jeg nu siger det er ok at underbyde markedet. grunden til det er at hvis nu virksomhed 1 har budt 20000 kr på et projekt til en timepris på 1000 kr i timen. hvis jeg kender den oplysning kan jeg tilbyde websitet for 19000 kr. og på den måde stjæle kunden fra virksomhed nummer 1.

og nej jeg fordømmer heller ikke freelancere. en freelancer koster mellem 300-600 kr i timen alt afhængingt af det han skal lave. men priserne kan godt komme højere op. som hvis f.eks. en freelancer bliver hyret til at yde konsulent hjælp på et projekt skal du nok regne med priserne rammer 900 kr i timen.
time prisen er høj. men der er også mange udgifter forbundet med at være freelancer. der er ikke noget hedder ferie penge. dem skal du selv betale... du har ingen job sikkerhed. og hvis du tjener for mange penge som freelancer er du ikke berettiget til dagpenge. dvs. at hvis du går 14 dage uden noget arbejde. pga. det er en sløv periode. så skal du selv betale.

bedrevidende... er i overhovedet blevet studenter.. eller er det måske for højt at skyde hvad med 10. klasse?

men i skal være velkommen til at komme igen med jeres lave timepriser når i engang har smagt på arbejdsmarkedet og er flyttet hjemmefra. så finder i ud af at 5000 kr ikke rækker ret langt.

~ Steffen

"bedrevidende... er i overhovedet blevet studenter.. eller er det måske for højt at skyde hvad med 10. klasse?
"

Jeg går på 2.år HTX (Gymnasiumet for computer-nørder som jeg vil beskrive det)

Og dig ?

<< < 12 > >>
t