"dvs. sige der er 4500 kr tilbage til virksomhedens udgifter. og udgifter til løn i tilfælde af at virksomheden har lidt problemer med at hive jobs ind."
og du glemmer selføldig at tænke på at freelancer ikke har/tænker over disse udgifter.
Og at du vil have 15k for et cms er latterligt meget.
Patch-cms som er rigtig godt koster kun omkring de 5000kr.
Og de 20 dage, var hvis alt skulle udvikles fra bunden.
Men hvis du vil højne prisniveauet, så sørg for at der er EKSEMPEL PRISER PÅ FIRMAERNE HJEMMESIDER !!!!!
ellers er det ret svært at sammenligne.
ok for det første kan jeg jo lyn hurtigt se at du sikkert ikke betaler en rød reje for at leve generelt, alt hvad du bruger dine penge på er sjov og ballade!
med lad mig udpensle udgifterne lidt. de 4500 kr skal bla. bruges til husleje, syge dagpenge til ansatte, udstyr og internet. når de ting først er betalt er der ca. 150 kr tilbage. men lad os så også se lidt på din og min timeløn for mine 4500 skal jeg først er der ferie penge det er ca. 725 kr pr. så er der 3050 kr tilbage. nu bliver der så trykket skat hvilket ca. ligger på 48%, om regnet at jeg skal betale 1464 kr i skat.... så er der så 1586 kr udbetalt. det er så nu jeg skal begynde at betale regninger.
så siger du en freelancer ikke skal tænke på udgifter.. skal du ikke betale skat, mad og husleje? nå nej det har jeg glemt du er jo ikke en dag over 18 så du er sikkert ikke blevet intruduceret til livets udgifter....
og til sidst grunden til at der ikke er pris ekspempler på projekter er at holde prisen mellem leverandør og kunde. så andre leverandøre ikke umiddelbart kan gå ind og underbyde den første leverandør. som også er med til at for bedre konurrencen. prøv at tænke lidt over det... og så kan du forstå hvorfor folk kan få ondti røven over sådan nogen som dig!
~ Steffen
Nerd is a word only used by those who cant pronounce Intellectual
----------------------- EOF ----------------------