Hvor meget ville i tage?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hvad ville i tage for et site som http://www.scalabio-nykobing.dk/ ? Jeg skal også lave design til det...

Den 26-11-04 23:27 skrev Pneumantic følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Hvad ville i tage for et site som http://www.scalabio-nykobing.dk/ ? Jeg skal også lave design til det...

5000 kr. før (uden) moms

5000 kr. før (uden) moms

5Kilo du må da være skingrende sindsyg... det er pga. folk som jer rigtige web berauer går konkurs, og det er også folk som er hadet af web berauer fordi i under byder markedet, et CMS system koster min 15K alt afhængingt af hvilke funktioner der skal være. det er jo ikke for sjov at vi bruger flere år af vores liv på at blive uddannet inden for området. og det er heller ikke fordi at naboens knægt skal sidde og underbyde markedet!

hold jeres lav budget websites, og dårlig kommunikation til jeres egne projekter og lade de professionelle om at lave websites!

~ Steffen

Nerd is a word only used by those who cant pronounce Intellectual
----------------------- EOF ----------------------

5Kilo du må da være skingrende sindsyg... det er pga. folk som jer rigtige web berauer går konkurs, og det er også folk som er hadet af web berauer fordi i under byder markedet, et CMS system koster min 15K alt afhængingt af hvilke funktioner der skal være. det er jo ikke for sjov at vi bruger flere år af vores liv på at blive uddannet inden for området. og det er heller ikke fordi at naboens knægt skal sidde og underbyde markedet!

hold jeres lav budget websites, og dårlig kommunikation til jeres egne projekter og lade de professionelle om at lave websites!

~ Steffen

tjaa, det er lidt svært når man ikke kender prisniveauet
og det er stort set UMULIGT !! at finde eksempel
priser på sådane ting.
Det jeg levere er optimale opløsning, med god cross-brower venlig kode, god adminsystemer og database optimering.

Men jeg vil da også heller tage 20000 kr. for det, hvis jeg altså ved at det er så meget værd.
Men når priserne aldrig står på firma'ers hjemmesider, så er sådan når jeg siger 5k til en kunde, og han heller ikke kender prisniveauet så siger han at det er for dyrt....

Kan du set problemet i det nu ?

Mht. "flere års uddanelse" så har jeg også brugt 6 år af mit liv indtil videre på at lære at programmere, så det kan du ikke bruge som argumentation.

[Redigeret d. 27/11-04 01:37:47 af TheDeathArt]

5000 kr. før (uden) moms

~ Steffen

15K ville jeg nok mene var lige i overkanten, man skal tænke på at når et firma går til en knægt på 16-19 år og beder ham lave en hjemmeside, forventer man ikke at få et top professionelt stykke arbejde, dog ikke sige at der ikke leveres et top professionelt stykke arbejde. Det er bare den generelle holdning i erhvervslivet, af hvad jeg har oplevet. Derfor ville jeg nok selv holde mig omkring 10K og absolut ikke gå højere.

Nu siger du at det er lavpris web designere som underbyder markedet og ødelægger det for de professionelle web design bureauer, hmm er der ikke fri konkurrence??? Hvis en knægt på 17 kan lave det samme som et prof firma, er det så ikke en idé at ændre lidt på firma strukturen, og begynde og yde noget mere. Selvfølgelig levere et stort firma, måske noget som er mere lækkert, og yder bedre support(ikke en garanti), men altså er et firma(kunden) villig til at skære dette væk, er der altså mange penge at spare og man kan derfor gå til "naboens knægt". Det jeg egentlig prøver at sige er at, hvordan kan det være at "naboens knægt" er i stand til at underbyde markedet

- Er det fordi at markedet er præget af uvidenhed, og ringe forståelse?
- eller er det fordi at det stykke arbejde et web bureau levere ikke svare til prisen, og derfor ikke er i stand til at konkurrer med det du kalder "naboens knægt"

Jan Larsen
CO-owner Jabo-web.com
http://www.jabo-web.com?ref=3

Men hvis vi kigger på projektet
det vil tage omkring et måned at lave
dvs. 20 arbejdsdage a 8 timer
det er 160 timer
til en timeløn på 500 kr.
160 * 500 = 75000 kr.
Og så skal der self betales moms oveni

Så ja, det er vel at byde under at sige 5k
Men jeg vil stadig godt lave projektet for omkring de 5000 kr.
måske lidt mere (nok ikke mindre) afhænging af hvad der helt nøjagtigt skal bruges.

Var det en opfordring?
Hør, Hr. Monopolus, i er fuldstændigt vanvittige med jeres priser, og man kan kun håbe på, at folk bliver ved med at "underbyde" markedet.

At et CMS-system skal koste over 5.000,- er da kun et tegn på, at der mangler konkurrence på området.

"Web-bureauer går konkurs"? Ja uha, fordi det kræver jo sindssygt vilde investeringer at udvikle et CMS-system. At man tjener mindre end man havde håbet på, betyder ikke at man går konkurs.

Men jo, det er da vildt professionelt ikke at kunne konkurrere, fordi man ikke mener ens produkt kan blive dyrt nok.

-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

[Redigeret d. 27/11-04 12:14:39 af Christian Schultz Knudsen]

Men hvis vi kigger på projektet
det vil tage omkring et måned at lave
dvs. 20 arbejdsdage a 8 timer
det er 160 timer
til en timeløn på 500 kr.
160 * 500 = 75000 kr.
Og så skal der self betales moms oveni

Så ja, det er vel at byde under at sige 5k
Men jeg vil stadig godt lave projektet for omkring de 5000 kr.
måske lidt mere (nok ikke mindre) afhænging af hvad der helt nøjagtigt skal bruges.

din dine time estimater er lidt hen i været..... for det første ved du ikke helt precist hvor omfangsrigt det websitet er, hvilket jeg heller ikke ved, så inden du over hovedet estimere skal du vide hvad det skal kunne.... og så kommer det aller sværeste så ind i billedet, estimere et precist time antal, for at kunne levere den bedste pris. men lad os nu blive ved de tøre tal. time lønnen er helt henne i vejret. hvis det er gode designer og programmøre der sidder på et projekt skal du ikke regne med at slippe for under 900 kr i timen. tids messigt hvad det vil tage at lave vil jeg ikke komme ind på nu da jeg ikke ved om de har et eksterne booking system, og om de henter deres kalender fra nordisk film. men lad os nu sige at de gør det. ligger sikkert allerede en API klar til at klare det knas, så det eneste der skal laves er et lille fint CMS system med en wysiwyg editor. og det kan tager ikke ret meget mere en 2 dage at lave. og indregnet er tiden desingeren skal bruge på at lave et design. så det vil sige at vi ender på 900*15 = 13.500.

så til din egen timeløn... hvis du regner på dit estimat og din pris, har du en timeløn på 31,25... kommer du fra polen?!?!? selv HK ungdom ville køre en sag over den timeløn. men nu tilbage til den "store pris"... så skal du regne med at både programmøren og grafikeren skal have løn. dvs 300x2x15 = 9000 dvs. sige der er 4500 kr tilbage til virksomhedens udgifter. og udgifter til løn i tilfælde af at virksomheden har lidt problemer med at hive jobs ind.

og så snakker regeringen om at vi skal have flere iværksættere. dvs. sige at din lille timeløn nu er gået hen og blevet til politik. Så jeg synes så vi skal stoppe snakken her.

~ Steffen

Den 27-11-04 13:59 skrev Steffen Sørensen følgende:
din dine time estimater er lidt hen i været..... for det første ved du ikke helt precist hvor omfangsrigt det websitet er, hvilket jeg heller ikke ved, så inden du over hovedet estimere skal du vide hvad det skal kunne.... og så kommer det aller sværeste så ind i billedet, estimere et precist time antal, for at kunne levere den bedste pris. men lad os nu blive ved de tøre tal. time lønnen er helt henne i vejret. hvis det er gode designer og programmøre der sidder på et projekt skal du ikke regne med at slippe for under 900 kr i timen. tids messigt hvad det vil tage at lave vil jeg ikke komme ind på nu da jeg ikke ved om de har et eksterne booking system, og om de henter deres kalender fra nordisk film. men lad os nu sige at de gør det. ligger sikkert allerede en API klar til at klare det knas, så det eneste der skal laves er et lille fint CMS system med en wysiwyg editor. og det kan tager ikke ret meget mere en 2 dage at lave. og indregnet er tiden desingeren skal bruge på at lave et design. så det vil sige at vi ender på 900*15 = 13.500.

så til din egen timeløn... hvis du regner på dit estimat og din pris, har du en timeløn på 31,25... kommer du fra polen?!?!? selv HK ungdom ville køre en sag over den timeløn. men nu tilbage til den "store pris"... så skal du regne med at både programmøren og grafikeren skal have løn. dvs 300x2x15 = 9000 dvs. sige der er 4500 kr tilbage til virksomhedens udgifter. og udgifter til løn i tilfælde af at virksomheden har lidt problemer med at hive jobs ind.

og så snakker regeringen om at vi skal have flere iværksættere. dvs. sige at din lille timeløn nu er gået hen og blevet til politik. Så jeg synes så vi skal stoppe snakken her.

~ Steffen

"dvs. sige der er 4500 kr tilbage til virksomhedens udgifter. og udgifter til løn i tilfælde af at virksomheden har lidt problemer med at hive jobs ind."

og du glemmer selføldig at tænke på at freelancer ikke har/tænker over disse udgifter.

Og at du vil have 15k for et cms er latterligt meget.
Patch-cms som er rigtig godt koster kun omkring de 5000kr.

Og de 20 dage, var hvis alt skulle udvikles fra bunden.

Men hvis du vil højne prisniveauet, så sørg for at der er EKSEMPEL PRISER PÅ FIRMAERNE HJEMMESIDER !!!!!
ellers er det ret svært at sammenligne.

Men jeg vil lige slutter af med at at jeg har set at den biograf kører online dankort support

Så de har nok betalt omkring de 100000 kr. totalt for den side.
Før moms !

Og du vil aldrig få dankort support til en hp fra en freelancer(indlysende nok, pga. det koster formuer at få pbs godkendelse, og så også abnoment til det )

Jeg er igang med et CMS system, til en side ( www.glasgalleriet.dk )
og jeg ville lige høre hvad i synes om det? i kan se det på
www.glasgalleriet.dk/admin/index.php

BTW: det er kun ie browsere der funker

[Redigeret d. 27/11-04 15:32:41 af Mikkel Snitker (SpeC|DK)]

<< < 12 > >>
t