Hyre php-udvikler fra udvikleren.dk

Tags:    php

Hej

Jeg ved godt jeg bare kan oprette en jobannonce, men jeg vil bare gerne lige høre om det generelt er let at få fat på en dygtig php-koder gennem udvikleren.dk til en rimelig pris?

M.v.h.

Søren

Hej

Jeg ved godt jeg bare kan oprette en jobannonce, men jeg vil bare gerne lige høre om det generelt er let at få fat på en dygtig php-koder gennem udvikleren.dk til en rimelig pris?

M.v.h.

Søren

Ud fra mine observationer, virker det som om, at netop PHP er et af de mest aktive emner.
Så at du kan få fat i en, er der vidst ikke den store tvivl om.
Hvorvidt prisen er rimelig, tja.
Som udgangspunkt, så mener jeg at mindstelønnen for dem under 18 er 50kr/t og derover 90kr/t, så er det jo bare at gå ud fra det.
Hvor meget mere personen så skal have, kan du jo basere på vanlige "forhandlinger", altså personen demonstrerer/forklarer hvad han kan, derefter vurderes lønjusteringer.

Personligt mener jeg ikke at der er de helt store ben i PHP-programmering, så at betale over 150kr/t (voksen) og over 70kr/t (barn) virker helt sindssygt.

Slutteligt vil jeg ikke anbefale et barn. Måske er det billig arbejdskraft, men som du selv siger, så leder du efter en dygtig programmør, hvilket kommer af erfaring, fremfor at man har lavet sin egen og vennernes hjemmesider om og om igen.

Det skal lige siges at jeg på ingen måde er ekspert, dette er blot udtryk for min vurdering (går ud fra, at det var hvad du søgte).
-
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

Fuldstændige latterlige priser du beskriver.... når jeg arbejder som udvikler eller konsulent for andre firmaer er min timepris omkring 1200 kroner, det er naturligvis også mellem virksomheder. Problemet ved at sætte så lav en løn er at man som udvikler ikke ved hvad man er værd. Jeg VED at jeg er minimum 500 kroner værd i timen som .NET udvikler. Hvis ikke du mener du er mere værd end 50-100 kroner så må jeg antage at dine programmeringsevner er derefter.....

Der er også meget stor forskel på at have lavet vennernes hjemmesider med en meget begrænset funktionalitet, til at deltage i et større udviklingsprojekt, her tænker jeg blandt andet på emner som: Kravsspecifikation, analyse, design, implementering, test (eller ifølge MSF: Envisioning, Planning, Development, Stabilization, Deployment)

Jeg tror ikke Udvikleren.dk er et rigtigt godt sted at rekruttere arbejdskraft, men spørgsmålet er om det måske er "rigtigt" at gøre det her? Jeg ved det ikke....

P.S. Du skal også svare skat af dine 50 kroner... he..he, 25 kroner for en times arbejde.....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Fuldstændige latterlige priser du beskriver.... når jeg arbejder som udvikler eller konsulent for andre firmaer er min timepris omkring 1200 kroner, det er naturligvis også mellem virksomheder. Problemet ved at sætte så lav en løn er at man som udvikler ikke ved hvad man er værd. Jeg VED at jeg er minimum 500 kroner værd i timen som .NET udvikler. Hvis ikke du mener du er mere værd end 50-100 kroner så må jeg antage at dine programmeringsevner er derefter.....

Der er også meget stor forskel på at have lavet vennernes hjemmesider med en meget begrænset funktionalitet, til at deltage i et større udviklingsprojekt, her tænker jeg blandt andet på emner som: Kravsspecifikation, analyse, design, implementering, test (eller ifølge MSF: Envisioning, Planning, Development, Stabilization, Deployment)

Jeg tror ikke Udvikleren.dk er et rigtigt godt sted at rekruttere arbejdskraft, men spørgsmålet er om det måske er "rigtigt" at gøre det her? Jeg ved det ikke....

P.S. Du skal også svare skat af dine 50 kroner... he..he, 25 kroner for en times arbejde.....

Hvis du opkræver 1200 (eller bare 500) for PHP-programmering i timen, røvpuler du din kunde godt og grundigt.

Jeg er enig i, at nogle projekter kræver programmører, til en timeløn der er KLART er langt over de priser jeg nævner, men så ansætter man en datamatiker eller tilsvarende, fremfor at henvende sig til hobby-programmører.

Og nej, jeg ville tude mig selv ihjel, hvis en person under 20 år blev anset som andet end hobby-programmør, eller som programmør overhovedet, som var over 500/t værd.

-
Mvh.

Hvis du opkræver 1200 (eller bare 500) for PHP-programmering i timen, røvpuler du din kunde godt og grundigt.

Jeg er enig i, at nogle projekter kræver programmører, til en timeløn der er KLART er langt over de priser jeg nævner, men så ansætter man en datamatiker eller tilsvarende, fremfor at henvende sig til hobby-programmører.

Og nej, jeg ville tude mig selv ihjel, hvis en person under 20 år blev anset som andet end hobby-programmør, eller som programmør overhovedet, som var over 500/t værd.

-
Mvh.

Well.. Jeg har i dag 24 år og har ca. 5-6 års ERHVERVSerfaring med programmering i diverse teknologier, så det vil sige jeg startede som ca. 19 årig i min første virksomhed til en timeløn der ligger godt omkring 500,- i timen, men i dag er det selvfølgelig en del mere.

Så jeg synes det er noget fis at sige at man er hobbyprogrammør fordi man er under 20 :) Det stinker langt væk af at du har nogle bitter erfaringer med latterlig løn ;) No offence! :D

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Well.. Jeg har i dag 24 år og har ca. 5-6 års ERHVERVSerfaring med programmering i diverse teknologier, så det vil sige jeg startede som ca. 19 årig i min første virksomhed til en timeløn der ligger godt omkring 500,- i timen, men i dag er det selvfølgelig en del mere.

Så jeg synes det er noget fis at sige at man er hobbyprogrammør fordi man er under 20 :) Det stinker langt væk af at du har nogle bitter erfaringer med latterlig løn ;) No offence! :D

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Som jeg skrev tidligere, så er sådanne summer muligvis egnede til uddannede folk, og ja, 5-6 års erhvervserfaring er høj uddannelse (som regel).

De 20 år var symbolske, da en almen uddannet datamatiker f.eks. er færdig med sin uddannelse deromkring (ikke meget før i hvert fald) og derfor har meget lidt, yes, erhvervserfaring, og så er han i hvert fald langt fra 1200/timen værd.

Man er hobbyprogrammør så længe man ikke er uddannet - hvorvidt det er gennem erhvervserfaring, eller skole, er i og for sig ligegyldigt - jeg ville dog til enhver tid foretrække en uddannet MED erhvervserfaring. Og ja, hvis han smed de ting på bordet, ville jeg klart betale ham godt.

Men igen: Vi snakker PHP, et sprog der programmeres og tages i brug, ved opslag på et website og copy-paste ind i en teksteditor: Det kræver meget lidt, som er på den luksuriøse side af tankegang til 500/timen.
-
Mvh.

Hvis jeg skulle hyre dig til at kode for mig og du ville programmere ved at copy/paste fra andre websites, ville jeg ikke kunne bruge det til noget som helst. For det første fordi det demonstrerer din holdning til det at kode noget der er sit eget, for det andet så du "hugger" på nettet har ofte copyrights eller lignende der gør at du ikke kan bruge det, med mindre du bryder reglerne (hvad enten det er GNU eller ej), det er der ikke mange virksomheder der kan acceptere, da det er deres produkt der kommer til at bære præg at være noget der er hugget rundt omkring og at det krænker 10 forskellige personers ophavsret. Hvad nu hvis det var dit firma der var blevet hugget noget kode fra, som du havde betalt 10.000 kroner for at få udviklet?

Da jeg blev færdiguddannet som Datamatiker blev jeg ansat til en timeløn på 1250 kroner i timen som databaseudvikler (firma til firma), naturligvis var jeg månedslønnet så jeg så ingen af de penge, men det var hvad det kostede at få mig til at modellere en database.

Jeg mener ikke man skal gøre nogle sprog til mindre end de er, PHP er et meget avanceret scriptsprog der kan en utrolig masse, hvis du mener det bare er at klippe det ind i en teksteditor, så ved du ingenting om PHP programmering !!!

Jeg er også af den holdning at jo mere man lærer om et programmeringssprog, jo mere klart bliver det for en, hvor lidt man egentligt kan. Der er altid finurligheder og småting der kan gøres bedre/anderledes, det mindste problem er nogle gange at kode funktionaliteten. Ofte synes jeg at jeg står i en situation hvor funktionaliteten er så ligetil at det næsten er for nemt., mit dilemma er så at jeg gerne vil lave opgaven så godt som muligt, og det kræver at jeg ikke blot laver den begrænsede funktionalitet, men også fremtidssikrer mit system. Det kan blandt andet bestå i at lave en sikker arkitektur, der kan genbruges, og udviddelsesmuligheder. I disse projekter bliver designet lige pludselig mere end den kode der skal laves, men når det er på plads og funktionaliteten er på plads, så har du lavet et rigtigt godt stykke arbejde for din kunde, både noget kunden kan være tilfreds med og ikke mindst noget DU som udvikler kan aflevere med god samvittighed. Hvis man afleverer noget af god kvalitet og noget der er robust og vedligeholdbart, så er det også dig der får opgaven næste gang produktet skal udviddes. Dette betyder at man ikke bare kan snuppe noget kode på nettet, da det typisk er revet ud af en sammenhæng, hvor arkitekturen var en anden... ikke nok med at du skal bruge tid på at tilpasse det, men det kommer også til at virke som en lappeløsning og bliver noget sjusk. Denne virksomhed vil nok ikke ringe til dig igen og bede dig om at lave noget mere for dem.

P.S. Jeg tror endda at 500 kroner i timen er en af de billige konsulenter (bare for at gøre det værre).

P.P.S Jeg er 27, har 5 års erhvervserfaring med udvikling og jeg betragter mig stadig som en hobbyprogrammør :-)

[Redigeret d. 23/11-04 12:49:21 af Brian Hvarregaard]

Det er priser på 50-100kr i timen der får det svært for os andre at få det til at løbe rundt...

Da jeg primært udvikler til web, har jeg alle dem der arbejder til 50kr i timen som konkurrenter..

Ved godt det ikke er gældende for Jer der tjener de 1200 kr i timen, jeres arbejdsopgaver bliver næppe taget af folk der overhovedet vil lave noget som helst for 50-100 kr i timen..

Men jeg skal for webudvikling gerne have noget der ligner 400 kr exl moms for at det ser godt ud.. Jeg arbejder dog oftes i projekt arbejde, altså aftalt løn, men budgetteret 400kr..

50 kr i timen minus moms + skattefar... finder jeg latterligt... det giver noget der ligner 20kr i timen..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

[Redigeret d. 23/11-04 17:38:22 af Jokke Jensen]

Tak for jeres input, som jeg ikke blev voldsomt meget klogere af, men mit spørgsmål er nok heller ikke specielt nemt at besvare.

Jeg har relativ meget udviklingserfaring (+20 år) og min vurdering af jeres positioner er nok at sandheden ligger et eller andet sted midt imellem. Jeg ville ALDRIG betale kr. 1200,- i timen for udvikling fra en freelancer med sit eget enkeltmandsfirma. Kr. 500,- er mere rimeligt og jeg har arbejdet sammen med mange knalddygtige programmører i denne prisklasse (og under).

Mit problem er lidt at den opgave jeg skal ansætte folk til er ret anarkisk. Det drejer sig om 1000vis af små fejlrettelser, og derfor er det ikke rigtigt muligt at fastsætte timeantal på forhånd. Og i sådan en situation er der desværre ikke penge til at have 1000-kroners konsulenter sidde og knalde tid af.

Ville da være frisk på det for 100-200 kr/t

t