Kan det ikke lade sig gøre at sende lange strenge:

Tags:    php

Jeg har en lang streng som kommer ud fra en textform. Men denne vil ikke sendes med min form-action..

Når jeg sender den med action="<?$php_self?>(eller hvad det nu er) så kan jeg sagtens gribe variablen.. Men hvis jeg sender den til en anden side, så forsvinder den helt.

Er der ikke en måde at sende strenge mellem sider uden at skulle gemme i databaser?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har en lang streng som kommer ud fra en textform. Men denne vil ikke sendes med min form-action..

Når jeg sender den med action="<?$php_self?>(eller hvad det nu er) så kan jeg sagtens gribe variablen.. Men hvis jeg sender den til en anden side, så forsvinder den helt.

Er der ikke en måde at sende strenge mellem sider uden at skulle gemme i databaser?

Hvis du sender lange strenge med GET kan de, hvis de er mega lange, ikke være i addresse linjen... kan ikke lige huske hvor meget den tillader at sender der.
Men tag at send dem med POST i stedet, så kan du være sikker på at de kan være der.

<form action="side2.php" method="post">

method="get" er default for en form, så hvis du ikke har skrevet noget, er det GET den bruger :)

Du fanger variablen igen med $_POST[navn]

Mvh Bob

prøv at bruge $_POST["kommentarer"] istedet :)

[Redigeret d. 22/11-04 18:27:05 af Steffen Pedersen]

Jeg har følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette sender kommentar tilbage til samme, der er næste trin i en bestilling:

Så jeg ender med at have en form der hedder:

[pre]
$Kommentarer = $_REQUEST['Kommentarer']
<form action="tak.php" method="post" name="Form1"> //sendes videre til næste side, det er her problemet er, for det vil den ikke.

<? echo $Kommentarer; ?> (Dette virker fint)

<input type= "hidden" name="kommentarer" value="<?echo $Kommentarer;?>">
<input class=form type="submit"name="send" value="Næste trin.">
<form>

Tak.php:

<?
$Kommentarer = $_REQUEST['kommentarer'];

echo $Kommentarer; //Dette udskriver INTET overhovedet :(
?>

Håber det hjalp lidt mere.

Mvh
Lasse Staal

[Redigeret d. 22/11-04 18:10:42 af Sunken]

Det virkede at ændre variabelnavn hele vejen igennem, og bruge post til alle send/hent handlinger.

Mange tak for hjælpen.

Det virkede at ændre variabelnavn hele vejen igennem, og bruge post til alle send/hent handlinger.

Mange tak for hjælpen.

Hvis det andet også havde virker var det nu også ok... fejlen lå i at du ligepludselig ændrede Kommentarer til kommentarer, altså fra stort "K" til lille "k"...

Mvh Bob

t