PHP session, apache, eller deromkring, hjælp please

Tags:    php

Jeg har lavet et community med brugere der skal logge ind.
Jeg gemmer deres login i sessions, en session på min server har en max levetid på 1440 sek. eller 24 min.
Der er også et autologin system, som gemmer deres information (krypteret self.) i en cookie.
Hvis dette autologin sytem ikke er slået til på en brugers computer, er der kun sessions.
Men, her kommer det: En gang i mellem bliver brugerne smidt af siden, logget ud, lige pludselig, altså inden der er gået 24 min. Det kan være lige fra 2 sek, til 5 min. osv.
Det sker når brugeren skifter side, og den starter sessionen igen på den næste side, så kan den ikke finde den, eller hvad ved jeg... Jeg har ikke oplevet dette før, og troede at det var min php's sessions. Det kan det jo af gode grunde ikke være. Jeg har ligeledes ikke oplevet dette på andre sider, som jeg, eller andre har lavet.

Er der nogen der har oplevet dette før? Og evt. nogen der kan give mig et lille hint hvad der er galt her...

På forhånd tak,
Mvh Bob

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan det være noget med XPsp2's cookie håndtering? Kender den ikke selv, da jeg ikke bruger IE, men bare en tanke.

Kan det være noget med XPsp2's cookie håndtering? Kender den ikke selv, da jeg ikke bruger IE, men bare en tanke.

Jeg tænkte lidt på det.
Jeg bruger selv Firefox, og har ikke selv oplevet det.
Men dem jeg har snakket med, af brugerne, bruger IE...

Mvh Bob

Sessions ligger på serveren og skulle derfor være 100% browser uafhængig...

Jeg havde det samme problem med .Net, det drejede sig om en større bruger portal... når folk uploadede billeder, store billeder, smed den session'en..

Jeg løste det med min webhotels udbyder, ved at de lagde session'sene på en anden server... hvordan aner jeg desværre ikke..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Sessions ligger på serveren og skulle derfor være 100% browser uafhængig...

Jeg havde det samme problem med .Net, det drejede sig om en større bruger portal... når folk uploadede billeder, store billeder, smed den session'en..

Jeg løste det med min webhotels udbyder, ved at de lagde session'sene på en anden server... hvordan aner jeg desværre ikke..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

"Session support in PHP consists of a way to preserve certain data across subsequent accesses. This enables you to build more customized applications and increase the appeal of your web site.

A visitor accessing your web site is assigned an unique id, the so-called session id. This is either stored in a cookie on the user side or is propagated in the URL. " - php.net/session

Som jeg forstår det, er sessions, i en vis forstand, gemt på brugerens maskine.
Den gemmer en cookie som har en levetid på en session, eller browsersession. Hvis man lukker sin browser, ender man den session, den har også en timeout.
Og med det i menté kunne jeg godt forestille mig at det kunne have noget at gøre med brugerens software, evt. winxp sp2.

Korrekt mig venligst hvis jeg har misforstået noget...

:)

Mvh Bob

t